کد خبر: 1056493
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
نگاهی به نتایج ورزشکاران کشورمان در روز اول المپیک به همراه برنامه بازی‌های روز دوم و سوم
در حالی دیروز کاروان ایران با نام «ستارگان ایران زمین» در مراسم افتتاحیه المپیک رژه رفت که در روز اول المپیک در رشته قایقرانی و تیروکمان، نمایندگان کشورمان رقابت‌شان را برگزار کردند و امروز و فردا در مهم‌ترین مسابقات در والیبال، بسکتبال، تیراندازی و تکواندو، رقابت‌ها برای کاروان ایران پیگیری می‌شود.
سعید احمدیان

سرویس ورزشی جوان آنلاین: در حالی دیروز کاروان ایران با نام «ستارگان ایران زمین» در مراسم افتتاحیه المپیک رژه رفت که در روز اول المپیک در رشته قایقرانی و تیروکمان، نمایندگان کشورمان رقابت‌شان را برگزار کردند و امروز و فردا در مهم‌ترین مسابقات در والیبال، بسکتبال، تیراندازی و تکواندو، رقابت‌ها برای کاروان ایران پیگیری می‌شود.

مشعل ویژه‌ترین و خاص‌ترین المپیک تاریخ دیروز در ورزشگاه توکیو روشن شد. رقابتی که با شیوع ویروس همه‌گیری به نام کرونا، پس از یک سال وقفه تحت شدیدترین تدابیر پزشکی آغاز شده است و کاروان ایران هم با ۶۶ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی در آن حضور پیدا کرده است. ایران روز اول افتتاحیه دو نماینده داشت که در رشته‌های قایقرانی و تیروکمان اولین رقابت‌شان را برگزار کردند تا به نوعی چراغ اول را برای کاروان کشورمان که با نام ستارگان ایران زمین به توکیو رفته‌اند روشن کنند. امروز و بامداد فردا هم نمایندگان ایران در رشته‌های تیراندازی، والیبال و تکواندو روبه‌روی رقبای‌شان قرار می‌گیرند تا از همین ابتدا، المپیک ۲۰۲۰ برای ما ایرانی داغ دنبال شود.
ملایی فراتر از انتظار
نازنین ملایی اولین نماینده ایران در المپیک توکیو بود. قایقران ۳۰ ساله اهل انزلی که نقره بازی‌های آسیایی اینچئون و برنز آسیایی جاکارتا در کارنامه‌اش دیده می‌شود. ملایی که در روئینگ ۲ هزار متر زنان در توکیو رقابت می‌کند، در حالی دیروز در اولین رقابتش پارو زد که مصدومیت او از ناحیه مچ دست در فاصله چند روز مانده به رقابتش در المپیک نگران‌کننده بود، آسیب‌دیدگی او، اما جدی نبود و این بانوی روئینگ‌سوار انزلی‌چی در رودخانه فارست واتروی توکیو رقابتش را برگزار کرد.
او دیروز در حضور حریفانی از بلاروس، امریکا، پاراگوئه، سودان و نیجریه مسابقه داد که از بین قایقرانان این گروه تنها پاروزن امریکایی سابقه یک‌بار حضور در بازی‌های المپیک لندن را داشت. ملایی در پایان رقابتش در مرحله گروهی نتیجه‌ای به دست آورد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد. او توانست با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۵۹ ثانیه و یک‌صدم ثانیه در جایگاه سوم قرار بگیرد و به یک‌چهارم نهایی این مسابقات صعود کند.
نتیجه‌ای که برای افشین فرزام، سرمربی تیم ملی روئینگ قایقرانی با توجه به آسیب‌دیدگی جزئی ملایی و همچنین امکانات پایین تمرینی موجود در ایران راضی‌کننده بود: «خوشبختانه مشکلی برای دستش پیش نیامد و نازنین ملایی در هزار متر اول از رقیب امریکایی خود جلوتر بود. رقیب امریکایی‌اش در سال ۲۰۱۹ با قهرمانی در جهان سهمیه المپیک گرفته بود. رقیب بلاروسی‌اش هم قهرمان اروپا بود. ملایی در هزار و ۵۰۰ متر خوب کار کرد و نخواستیم در ۵۰۰ متر آخر فشار بیاوریم تا خدایی نکرده دستش اذیت شود. برای نخستین بار در تاریخ روئینگ توانستیم صعود مستقیم به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشیم. اگر شرایط ما مانند دیگر کشور‌ها نرمال بود، یعنی تجهیزات و امکانات مناسب داشتیم و در مسابقات قهرمانی جهان و کاپ جهانی حضور پیدا می‌کردیم، نتیجه بهتر از این می‌شد. متأسفانه فقط داریم زمان را از دست می‌دهیم.»
حالا ملایی دو روز وقت دارد تا برای یک‌چهارم نهایی روئینگ یک نفره زنان که بامداد دوشنبه برگزار می‌شود، خودش را برای صعود به نیمه‌نهایی آماده کند. هرچند در این مرحله به گفته فرزام کار او سخت‌تر است، اما سرمربی تیم ملی روئینگ می‌گوید ملایی روحیه بالایی دارد.
شروع ناامید‌کننده وزیری
میلاد وزیری دیگر نماینده ایران در روز اول المپیک بود، کماندار باسابقه و باتجربه آذرشهری که برای دومین دوره در المپیک حضور پیدا می‌کند. وزیری که در المپیک ۲۰۱۲ لندن هم حضور داشت، اما در همان مرحله نخست حذفی که مرحله یک‌سی و‌دوم بود با شکست مقابل وئیز ادواردو ولز از مکزیک از این بازی‌ها کنار رفت.
وزیری تنها نماینده ریکرو انفرادی مردان در دومین حضورش در المپیک، دیروز در اولین روز رقابت‌ها در مرحله تعیین رنکینگ ریکرو با کسب ۶۲۹ امتیاز در بین ۶۴ ورزشکار در جایگاه شصت و سوم قرار گرفت. تنها کماندار کشور مالاوی پایین‌تر از وزیری ایستاد. در این مرحله مردان، کیم جه دئوک از کره جنوبی با کسب ۶۸۸ امتیاز اول شد، بردی الیسون از امریکا با ۶۸۲ امتیاز دوم و اوه جین هیک از کره جنوبی با ۶۸۱ امتیاز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی مرحله مقدماتی قرار گرفتند.
وزیری روز سه‌شنبه در مرحله حذفی به دلیل اینکه در جایگاه یکی مانده به آخر قرار گرفته با نفر دوم دور مقدماتی، یعنی بردی الیسون از امریکا مسابقه می‌دهد.
مصاف انتقامی والیبال با لهستان
در حالی از بامداد امروز در دومین روز المپیک ورزشکاران ایران در رشته‌های بوکس، شمشیربازی، تیراندازی، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، بدمینتون و تکواندو به مصاف حریفان‌شان رفته‌اند که در یکی از مهم‌ترین رقابت‌های روز دوم تیم ملی والیبال و در روز سوم بسکتبال اولین مسابقه‌شان را برگزار می‌کنند.
شاگردان ولادیمیر آلکنو که پس از نتایج ضعیف در لیگ ملت‌ها در توکیو به دنبال اعاده حیثیت هستند در گروه A با تیم‌های ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا همگروه هستند و امروز از ساعت ۱۵:۱۰ دقیقه در اولین رقابت‌شان در آریکه آره‌نا توکیو به مصاف لهستان می‌روند. مصافی که همواره در سال‌های اخیر پرتنش و حساس بوده است. حالا شاگردان آلکنو پس از باخت ۳ برصفر در لیگ ملت‌ها در ماه گذشته در ریمینی، دوباره به شاگردان ویتالی هنین رسیده‌اند. ایران و لهستان در دوره گذشته المپیک در ریو هم همگروه بودند که آن مسابقه با برتری ۳ بر ۲ لهستانی‌ها همراه بود.
همچنین تیم ملی بسکتبال هم که در المپیک با تیم‌های امریکا، فرانسه و چک همگروه شده در اولین مسابقه بامداد یک‌شنبه و از ساعت ۵:۳۰ به مصاف چک می‌رود.
بامداد روز سوم با تیراندازی و تکواندو
بامداد یک‌شنبه و از ساعت ۴:۳۰ صبح دو نماینده تیراندازی پشت سیبل قرار می‌گیرند. در تپانچه ۱۰متر بادی مردان، مهیار صداقت رقابتش را در سالن آساکا شوتینگ توکیو آغاز می‌کند، تیرانداز ۲۵ ساله تهرانی که مدال برنز قهرمانی آسیا را در سال ۲۰۱۹ در کارنامه دارد. هانیه رستمیان دومین نماینده تیراندازی است که بامداد یک‌شنبه در مرحله مقدماتی تپانچه ۱۰ متر زنان، رقابتش را برگزار می‌کند.
تکواندوی ایران هم روز یک‌شنبه و در سومین روز المپیک دو نماینده دارد که از ساعت ۵:۳۰ بامداد فردا روی شیاپ چانگ می‌روند. میرهاشیم حسینی نایب‌قهرمان جهان در ۲۰۱۸ در وزن ۶۸ کیلوگرم مردان ابتدا به مصاف یو جن هوآنگ نماینده چین‌تایپه می‌رود. ناهید کیانی نایب‌قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۹ هم در وزن ۵۷ کیلوگرم در یک مصاف حساس در اولین مبارزه مقابل کیمیا علیزاده عضو تیم پناهنده‌ها قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار