کد خبر: 1056454
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۵۶۱ هزار نفر به ویروس کرونا در جهان، شمار مبتلایان به ۱۹۳ میلیون و ۴۲۵ هزار نفر رسید.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۹۳ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۴۷۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۷۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۷۵ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۶۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۶۱ هزار و ۶۵۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۵ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۵۹۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۲۶ هزار و ۱۷۲ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۴ هزار و ۸۶۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۱ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۶۲ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۱۹ هزار و ۵۰۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۴۹ هزار و ۶۰۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۹ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۹۲ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۴۷ هزار و ۱۳۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های روسیه، فرانسه، انگلیس، ترکیه و آرژانتین نیز به ترتیب با ۶ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۱۱، ۵ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۵۱۰، ۵ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۲۱، ۵ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۵۰۳ و ۴ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های کلمبیا با ۴ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۵۷۰ مبتلا و ایتالیا نیز با ۴ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۳۹۳ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبود یافتگان نیز کشور‌های هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۰ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۹، ۲۹ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۱۷۳ و ۱۸ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۱۱ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
 
جدیدترین آمار جهانی کرونا جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار