کد خبر: 1056442
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه امدادرسانی‌ها به ۶۱ شهرستان سیل‌زده کشور که از حدود ۹ روز پیش آغاز شده بود، خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مهدی ولیپور با اشاره به جاری شدن سیلاب در ۶۱ شهرستان کشور که از روز ۲۳ تیرماه آغاز شد، اظهارکرد: از حدود ۹ روز گذشته تا ساعت ۷ صبح امروز (اول مردادماه) ۱۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند که مشکل در برخی از این استان‌ها حل شده و امدادرسانی نیز پایان یافته است، اما امدادرسانی در برخی دیگر از شهرستان‌ها ادامه دارد.

وی درباره شمار حادثه دیدگان این سیل‌ها نیز گفت: در حوادث جوی روز‌های گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۴۹۳۸ سیل‌زده، ۸۳۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند همچنین با تلاش امدادگران ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند. در سیل و آب‌گرفتگی ۹ روز گذشته در ۶۱ شهرستان، هشت نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد هفت نفر درسیلاب و یک نفر نیز در پی اصابت رعدوبرق جان باختند.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سیل اخیر ۱۷۳ دستگاه چادر امدادی، ۳۰۵۹ تخته پتو، ۱۲۲۰ تخته موکت، ۵۲۴۶ کیلوگرم نایلون پوششی، ۶۶۲ بسته غذایی، ۷۲۱۹ قوطی کنسرو، ۱۲۱۳ کیلوگرم برنج، ۲۲۴ کیلوگرم روغن، ۲۱۴۱ کیلوگرم قند و شکر، ۱۱۱۴ بطری آب معدنی و ۶۵۱ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متأثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۶ استان کشور توزیع شده است.

به گفته ولیپور ۲۰۳ تیم عملیاتی شامل ۷۹۳ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی به ۶۱ شهرستان متاثر از حوادث جوی و اقلیمی کشور مشارکت کردند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار