کد خبر: 1056358
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز عید قربان با اشاره به مسائل پیش آمده درباره خوزستان اظهار کرد: مردم خوزستان زحمات بسیاری برای انقلاب اسلامی کشیدند و از مسئولان می‌خواهیم با شتاب هر چه بیشتری به داد مردم عطش زده و سختی‌ها و مشکلات ایشان برسند. البته مسئولان زحمت می‌کشند و حالا دشمنان هم وارد این ماجرا شده اند تا از گرفتاری‌های مردم سوء استفاده کنند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید قربان که در فضای باز مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک عید قربان اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمودند روز عید قربان روزی است که احترام و اهمیت آن بسیار زیاد است و برکاتی این روز دارد که مومنان باید امیدوار باشند که روزیشان باشد تا از سوی خدا مورد لطف و بخشش قرار گیرند و همه ما به این بخشش امیدوار هستیم و این را در قنوت نماز می‌گوییم.

وی تصریح کرد: رسول خدا (ص) فرموده در روز عید قربان زیاد به فکر خدا باشیم، زیاد استغفار کنیم، توبه کنیم چرا که خدا توبه پذیر است و همیشه خوب است حالت توبه و بازگشت به خدا داشته باشیم و این را در روز عید قربان به صورت ویژه سفارش کرده‌اند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در حدیثی امام جواد (ع) آمده انجام پنج کار در روز عید قربان خوب است، قربانی دادن، رفتن به دیدار پدر و مادر، رفتن به دیدار خویشاوندانی که ارتباطشان با ما قطع شده است، در سلام پیش‌قدم بودن و وقتی قربانی کردیم بخشی از آن را اطعام کرده و بخشی دیگر را بین نیازمندان توزیع کنیم و این‌ها پنج کاری است که حضرت ما را به آن سفارش کرده‌اند.

دهه امامت و ولایت فرصت خوبی برای تبیین معارف ائمه اطهار (ع) و اولیاء الهی است

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه از عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از ابتکار رهبری بخاطر در نامیدن دهه کرامت قدردانی می‌کنیم، ما بنایی داریم برای بیان معارف امامت، ولایت، ولایت امیرالمؤمنین (ع) و ولایت اولیاء الهی که این فرصت به وجود آمده تا به این مهم بیشتر پرداخته شود.

وی با تأکید بر اینکه روز عید قربان روز امتحان مهم حضرت ابراهیم خلیل (ع) محسوب می‌افزود: این دهه منصوب به حضرت ابراهیم (ع) است و روز عید قربان روز امتحان سخت ابراهیمی است و این ولایت با امامت، پیوند ناگسستنی دارد و امیدوار هستیم از فرصت این دهه بیش‌ترین بهره را داشته باشیم.

خطیب عید قربان با اشاره به اهمیت مناسک حج، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگ و با عظمت حج باعث می‌شود که اقتدار مسلمانان بیشتر در جهان دیده شود، دشمنان آمدند مسلمانان را از یکدیگر جدا کردند و مسلمان‌های فرقه فرقه شده را به جان هم انداختند و جنگ‌های داخلی ایجاد کردند، اما در حج تلاش می‌کنیم تا برادری را تقویت کنیم.

حج همایش بزرگ اقتدار اسلامی

آیت الله عابدینی ادامه داد: حج همایش بزرگ و بین المللی اقتدار اسلامی، برای نمایش به جهانیان است، در حج مسلمانان به حمایت از یکدیگر بر می‌خیزند، مسلمانان جهان یکدیگر را می‌بیننند، از درد یکدیگر آگاه می‌شوند و برای رفع مشکلات یکدیگر قیام می‌کنند، مناسک حج اردوی تربیتی دینی و میدانی است و مسلمانان توحید در عرصه عمل، رافت و اخوت اسلامی، عبادت، ذکر و اخلاص و بسیاری از مسائل معنوی را تمرین می‌کنند.

وی افزود: تقویت روح معنوی در حج اتفاق می‌افتد و این باعث می‌شود جهان و اسلام در معنویت گامی به جلو بردارند و معنویت در جامعه مسلمانان تقویت می‌شود. در حج اخلاق ابراهیمی (ع) را فرا می‌گیریم، ۶۳ بار نام حضرت ابراهیم (ع) در قرآن آمده و درباره حضرت صحبت شده است که در لحظه لحظه زندگی به آن نیازمندیم.

خطیب نماز عید قربان به اخلاق حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: خدای متعال درباره رسول اکرم (ص) ما را دعوت کرد تا همه چیز را با او یاد بگیریم و اخلاق او را الگو قرار دهیم و درباره حضرت ابرهیم (ع) نیز فرمود: خدا حضرت ابراهیم (ع) و پیروانش را اسوه حسنه، نمونه زیبا و نیکو برای شما در نظر گرفته است و از او می‌باید بیاموزیم.

آیت الله عابدینی بیان کرد: خداوند ابراهیم (ع) را جوانمرد معرفی کرد، جوانمرد کسی است که دروغ نمی‌گوید، به دیگران آسیب نمی‌رساند، رافت و عطوفت نسبت به دیگران دارد و نسبت به کسانی که به او بد کردند، خیر می‌خواهد. حضرت ابراهیم (ع) به گونه‌ای عمل کرد که حتی بت پرستان هم به جوانمردی او اذعان داشتند و امروز نیز به این معنا بسیار نیازمند هستیم و البته پیران و زنان هم می‌توانند جوانمرد باشند.

وی تصریح کرد: مجاهدت در راه خدا موضوع دیگری است که از ابراهیم (ع) می‌آموزیم، خدا فرموده شما که پیرو دین ابراهیمی (ع) هستید، او اهل جهاد بوده و شما نیز همین گونه باشید. شجاعت دیگر ویژگی حضرت ابراهیم (ع) است و به دشمنانش گفت چطور به بت‌ها دل می‌بندید و از خدای من هراسی ندارید، من هرگز از شما هراسی ندارم و هیچ‌گاه از دشمنانش ترسی به دل راه نداد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ایثار و فداکاری، اخلاق ابراهیمی است، افزود: حضرت به فرزندش گفت که من می‌خواهم تو را قربانی کنم و فرزندش نیز اعلام آمادگی کرد چرا که آن فرزند تربیت شده مکتب پیامبر بود و با او همراهی کرد و حضرت هیچگاه اجباری برای اسماعیل (ع) در نظر نگرفت.

مردم فرهیخته افغانستان جشن خروج آمریکایی‌ها را با اختلاف و جنگ‌افروزی تلخ نکنند

امام جمعه قزوین در خصوص وقایع افغانستان اظهار کرد: ما از اقشار مختلف فرهیخته و مبارز افغانستان انتظار داریم، اخراج آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و جریان شوم استکبار جهانی را باید جشن گرفت، پس با اختلاف و جنگ افروزی این جشن را به کام مسلمانان و مقاومت اسلامی تلخ نکنند.

مسئولان به داد مردم عطش‌زده خوزستان برسند

وی به مسائل پیش آمده درباره خوزستان هم اشاره کرد و افزود: مردم خوزستان زحمات بسیاری برای انقلاب اسلامی کشیدند و از مسئولان می‌خواهیم با شتاب هر چه بیشتری به داد مردم عطش زده و سختی‌ها و مشکلات ایشان برسند. البته مسئولان زحمت می‌کشند و حالا دشمنان هم وارد این ماجرا شده اند تا از گرفتاری‌های مردم سوء استفاده کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار