کد خبر: 1056350
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
رئیس‌جمهور منتخب گفت: گسترش روابط با همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب روز گذشته در گفت‌وگوی تلفنی قربانقلی بردی محمد‌اف، رئیس‌جمهور ترکمنستان با وی، ضمن تبریک فرارسیدن عید قربان به عنوان عید بزرگ مسلمانان و نیز تبریک سالروز استقلال این کشور، گفت: گسترش روابط با همسایگان اولویت نخست سیاست خارجی دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان فراتر از یک کشور صرفاً همسایه است، به ظرفیت‌های گسترده دو کشور برای ارتقای سطح روابط اشاره کرد و اظهار داشت: تأکید دارم که گفتگو‌های عملیاتی برای شتاب‌بخشی به توسعه روابط باید هر چه سریع‌تر آغاز شود.

رئیس‌جمهور منتخب با تأکید بر تداوم و تقویت همکاری‌های بین‌المللی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: تحولات افغانستان برای هر دو کشور اهمیت زیادی دارد و مقامات دو کشور باید گفتگو‌ها و رایزنی‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی با تشکر از دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان برای حضور در اجلاس سران اکو و کشور‌های ساحلی خزر و نیز سفر رسمی به این کشور اظهار امیدواری کرد هر چه سریع‌تر امکان دیدار و گفتگو با وی درباره مسائل مورد علاقه دو کشور فراهم شود.

قربانقلی بردی محمداف رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک فرارسیدن عید قربان، برای آیت‌الله رئیسی در سمت ریاست جمهوری آرزوی موفقیت‌های فراوان کرد و گفت: روابط تهران و عشق‌آباد دارای ریشه‌های عمیق تاریخی و فرهنگی است که دو ملت را عمیقاً به هم پیوند می‌دهد.

وی با بیان اینکه روابط دو کشور بر اساس اصول برابری، احترام متقابل و منافع دوجانبه گسترش یافته است، افزود: همکاری‌ها و تعاملات دو کشور در عرصه‌های بین‌المللی نیز در سطح بالایی برقرار است.

رئیس‌جمهور ترکمنستان از رئیسی دعوت کرد تا در اولین فرصت سفر رسمی به ترکمنستان داشته باشد و همچنین از ایشان برای حضور در ششمین نشست سران کشور‌های ساحلی دریای خزر و نیز پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) دعوت به عمل آورد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار