کد خبر: 1056321
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از ۲۴ هزار نفر به ویروس کرونا در کشور آمریکا، شمار مبتلایان این کشور به ۳۵ میلیون و ۱۸ هزار نفر رسید.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۹۱ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۱۴۹ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۷۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۲۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۴ هزار و ۲۶۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۵ میلیون و ۱۸ هزار و ۶۰۰ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۲۴ هزار و ۹۸۳ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۹ هزار و ۴۲۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۱ میلیون و ۱۷۴ هزار و ۳۲۲ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۴۱۴ هزار و ۵۱۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۳۴ هزار و ۱۲۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۹ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۸۴۵ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۴۲ هزار و ۸۷۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های روسیه، فرانسه، ترکیه، انگلیس و آرژانتین نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۷۶۶، ۵ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۸۱، ۵ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۳۸۶، ۵ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۴۷۷ و ۴ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۱۴۲ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های کلمبیا با ۴ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۹۲۱ مبتلا و ایتالیا نیز با ۴ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۲۸ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبود یافتگان نیز کشور‌های هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۳۰ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۱۰، ۲۹ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۲۰۲ و ۱۸ میلیون و ۶۷ هزار و ۸۰ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

آخرین آمار ویروس کرونا در جهان +جدول

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار