کد خبر: 1056286
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
از رویارویی مجیدی و فکری در مصاف استقلال و نفت مسجدسلیمان تا دیدار انتقامی سپاهان و پدیده
هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی امشب به طور همزمان در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود که حساسیت در بالا و پایین جدول به اوج خود رسیده و حالا هیچ اشتباهی قابل جبران نیست و کوچک‌ترین لغزش می‌تواند به معنای پایان کار باشد، چه برای آن‌ها که در بالای جدول برای کسب قهرمانی یا سهمیه می‌جنگند و چه برای تیم‌هایی که برای بقا تلاش می‌کنند.
دنیا حیدری

هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر در حالی امشب به طور همزمان در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود که حساسیت در بالا و پایین جدول به اوج خود رسیده و حالا هیچ اشتباهی قابل جبران نیست و کوچک‌ترین لغزش می‌تواند به معنای پایان کار باشد، چه برای آن‌ها که در بالای جدول برای کسب قهرمانی یا سهمیه می‌جنگند و چه برای تیم‌هایی که برای بقا تلاش می‌کنند.
شاگردان یحیی به‌رغم حفظ جایگاه خود در صدر جدول همچنان خیال‌شان بابت قهرمانی راحت نیست و با توجه به رقابت تنگاتنگ سپاهان و فاصله امتیازی اندک بین سرخپوشان و زردپوشان کوچک‌ترین لغزش می‌تواند رؤیای کسب پنجمین قهرمانی پیاپی را بر باد دهد. قهرمانی این فصل یاران یحیی بسته به سه فینال باقی مانده از این فصل از رقابت‌های لیگ برتر است که از بازی با ماشین‌سازی آغاز می‌شود. مصاف با تیم ته‌جدولی تبریزی که سقوطش به لیگ یک قطعی شده، با وجود این دست‌کم گرفتن حریف می‌تواند به قیمت از دست رفتن صدرنشینی سرخپوشان تمام شود، چراکه ماشین‌سازی بعد از حضور اکبرپور در رأس این تیم خوب کار کرده و هفته پیش نیز موفق به برتری مقابل مس کرمان شده است. هرچند که موتور این تیم دیر روشن شد و پیروزی در هر سه بازی باقیمانده نیز نمی‌تواند تأثیری در سرنوشت ماشین‌سازی داشته باشد، اما بدون شک این تیم و سرمربی استقلالی‌اش بدشان نمی‌آید با گرفتن امتیاز از پرسپولیس راه کسب پنجمین قهرمانی سرخپوشان را سخت و دشوار کنند، خصوصاً که با توجه به فاصل اندک پرسپولیس و سپاهان تنها پیروزی در سه بازی پایانی می‌تواند جام پنجم را از آن یاران یحیی کند، به همین دلیل هم هست که باشگاه پرسپولیس چیزی حدود ۲ میلیارد تومان برای سه بازی آخر که به جام قهرمانی ختم می‌شود برای بازیکنانش در نظر گرفته است.

یکی از جالب‌ترین بازی‌های این هفته بدون شک مصاف پدیده با سپاهان اصفهان است. پدیده که بعد از سه برد متوالی هفته گذشته برابر نساجی مازندران تن به شکست داد و از رسیدن به رده چهارم باز ماند حالا برای صعودی چند پله‌ای در جدول رده‌بندی باید از سد سپاهانی عبور کند که با حضور در رده دوم جدول اصلی‌ترین رقیب سرخپوشان برای کسب عنوان قهرمانی است.
زردپوشان اصفهانی که طی هفته‌های اخیر در لیگ برتر یکی در میان بازی‌های خود را با تساوی و برد سپری کرده‌اند با قبول شکست برابر فولادی‌های خوزستانی دست‌شان از جام رقابت‌های حذفی کوتاه ماند و حالا تنها شانسی که برای قهرمانی دارند پشت سر گذاشتن پیروزی در دیدار‌های باقیمانده است. البته به شرط آنکه شاگردان یحیی هم لغزشی در سه بازی پیش‌رو داشته باشند تا یاران نویدکیا بار دیگر دست‌شان به صدر جدول و در پی آن قهرمانی این فصل برسد. مصاف مربیان جوان لیگ که برای نخستین بار سکان هدایت تیم را در دست گرفته‌اند و اتفاقاً عملکرد قابل قبولی را نیز ارائه داده اند هم جالب توجه است. شاگردان رحمتی در رده هفتم و یاران نویدکیا در رده دوم امشب برای کسب سه امتیاز هفته بیست و هشتم به مصاف هم می‌روند، سه امتیازی که برای سپاهان به معنای ادامه امید برای کسب عنوان قهرمانی است و برای پدیده به معنای کسب سهمیه این فصل لیگ قهرمانان، اما جالب‌تر اینکه آخرین شکست سپاهان در لیگ برابر همین پدیده رقم خورده است. اتفاقی که باید دید بار دیگر تکرار می‌شود یا این‌بار جبران خواهد شد.

استقلال که چهار هفته است در رقابت‌های لیگ برتر رنگ باخت به خود ندیده با دو برد پیاپی جایگاه خود را در رده سوم جدول تثبیت کرده و با توجه به رقابت تنگاتنگ پرسپولیس و سپاهان بعید است صعودی در جدول رده‌بندی داشته باشد. با این وجود پاداش‌هایی که مجیدی برای شاگردانش در نظر گرفته و همچنین پیروزی مقابل پرسپولیس (در ضربات پنالتی) در یک‌چهارم نهایی جام حذفی بدون شک تأثیر بسزایی در روحیه این تیم برای پشت سر گذاشتن بازی‌های سه هفته پایانی دارد که از مصاف امشب با نفت مسجدسلیمان آغاز می‌شود. با این حال نارضایتی مشهود بازیکنان استقلال از بدقولی‌های مدیران باشگاه و درگیری لفظی مجیدی که به حمایت از شاگردانش برخاسته اوضاع داخلی آبی‌پوشان را آنقدر بهم ریخته که می‌تواند کار این تیم را در مصاف با شاگردان فکری سخت کند. در آن سوی میدان اوضاع نفتی‌های مسجدسلیمانی هم چندان جالب توجه نیست، به طوری که این تیم بعد از سه باخت متوالی حالا با ۲۸ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار گرفته و در حاشیه امنیت قرار ندارد. از طرف دیگر فکری هفته گذشته شاگردانش را به کم‌کاری متهم کرد، رویه‌ای که در استقلال هم در پیش گرفته بود، به همین دلیل این بازی و امتیاز‌های آن برای فکری نیز به همان اندازه اهمیت دارد که برای مجیدی مهم است، مسئله‌ای که می‌تواند زمینه‌ساز نمایشی تماشایی از دو تیم باشد.

در ادامه رقابت‌های امروز، فولاد خوزستان تیم رده چهارم جدول که هفته گذشته یک‌چهارم نهایی جام حذفی را با برتری مقابل سپاهان پشت سر گذاشت و به نیمه‌نهایی راه یافت با پیکان دیدار می‌کند. تیم تارتار که در میانه‌های جدول جا گرفته است. تراکتور که با امتیازی مشابه فولاد (۳۹)، اما تفاضل گل کمتر در رده پنج قرار دارد با آلومینیوم اراک دیدار می‌کند. تیم رده هشتم جدول که سه بازی اخیر خود را با باخت پشت سر گذاشته، اما با توجه به بازی‌های قابل قبول این فصل حریف ساده‌ای برای یاران فیروز کریمی نخواهد بود. مس رفسنجان و نفت آبادان دو تیم همسایه جدولی که به ترتیب در جایگاه یازدهم و دهم قرار دارند نیز در حالی به مصاف هم می‌روند که نتیجه این بازی بیش از آنکه برای دو تیم اهمیت داشته باشد برای تیم‌های میانه جدولی حائز اهمیت است. گل‌گهر هم که در هفته‌های ابتدایی لیگ مدعی بود و صدرنشین امشب در حالی از سایپا پذیرایی می‌کند که در رده ششم جدول قرار دارد. نتیجه این بازی، اما بیش از آنکه برای یاران قلعه‌نویی اهمیت داشته باشد برای نارنجی‌پوشانی مهم است که با ۲۳ امتیاز در رده پانزدهم جدول حضور دارند و سه بازی پایانی تنها فرصتی است که برای بقا در لیگ دارند. این در حالی است که فراز کمالوند بعد از شکست تیمش برابر استقلال و زدن انگ به برخی شاگردانش از حضور در این تیم استعفا کرد تا سایپا در بازی حساس برابر گل‌گهر بدون سرمربی باشد! ذوب‌آهن دیگر فانوس به دست لیگ که با ۲۶ امتیاز از ۲۷ بازی در رده چهاردهم قرار دارد برابر نساجی به میدان می‌رود. تیمی که هفته گذشته با کشیدن ترمز پدیده اندکی از قعر جدول فاصله گرفت، اما برای حفظ این فاصله به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارد. سه امتیازی که اگر از کف ذوب‌آهن برود کار این تیم را برای بقا در لیگ برتر سخت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار