کد خبر: 1056279
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶

«حرف مفت»؛ این تعبیر احمد توکلی، اقتصاددان در مورد سخن اسحاق جهانگیری است که گفته «دولت آینده بی سابقه‌ترین مجموعه ذخایر ارزی و طلای کشور را دارد». آنچه معاون اول رئیس‌جمهور گفته، عجیب است؛ چه آنکه طی همه هشت سال گذشته، حسن روحانی و جهانگیری و سایر دولتمردان بار‌ها اعلام کرده‌اند که دولت به لحاظ مالی در مشکل و مضیقه است و دلیل خیلی از مشکلات و کمبود‌ها در کشور را نبود منابع مالی عنوان کرده‌اند. حال چطور ناگاه دولت ثروتمند شد و می‌خواهد «بی‌سابقه‌ترین ذخایر کشور» را تحویل دولت بعدی بدهد؟! چرا با وجود مشکلات اقتصادی متعدد در کشور، از این ذخایر استفاده نشده است؟ اگر هم بحران اقتصادی و کرونا روز مبادای استفاده از این ذخایر نیست، پس به کار دولت ابراهیم رئیسی هم نخواهد آمد.
جهانگیری در عبارتی دیگر، باز تأکید می‌کند که «امروز حجم ذخایر اسکناس و طلای بانک مرکزی در تاریخ ایران بی سابقه است.» احمد توکلی در پاسخ به سؤال خبرنگار در مورد این سخنان معاون اول روحانی گفته که «آقای جهانگیری حرف مفت زده‌اند. اگر این حجم از ذخایر اسکناس و طلا موجود است چرا گلایه می‌کنند؟ اگر این ارز موجود است چرا خرج نکردند؟ اینجاست که حرف‌های‌شان با هم متناقض می‌شود. از یک طرف رئیس دولت می‌گوید کشور ۶۰ میلیارد دلار خرج داشته و من ۱۰میلیارد دلار بودجه داشتم، از طرف دیگر معاون اول همان دولت می‌گوید خزانه را با طلا و اسکناس تحویل داده است.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
1
مفت خورها همیشه خدا حرف مفت میزنند
سید فروزان
|
Switzerland
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
4
منظور جهانکیری از این سخنان ، بستن راه محاکمه شدن خود و روحانی را بجرم بر باد دادن ذخیره ارزی و لا مملکت را دارد ، اگر مجلس و دولت رییس جمهور منتخب از ایشان در خواست شفافیت در این مورد نکند ، از فردای روز بیکاری او ، زبانش دراز خواهد بود به اندازه مسیر تهران تبریز ، که بله دولت ارز و طلا دارد ولی نمیخواهد خرج مشکلات کند
آقای توکلی چه ساده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
0
2
شاید جهانگیری منظورش خزانه خالی با صدها هزار میلیارد بدهی های انباشته دولت بی تدبیر روحانی بوده که دولت رئیسی بایست بپردازه!!!و تا کنون این همه بی کفایتی انباشته در کشور نبوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
دقیقآ این برداشت درستی است
بزرگترین ذخائر مشکلات و بدهی و بی تدبیری و خیانت و ناکارآمدی و........
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار