کد خبر: 1056212
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
رئیس سازمان صمت اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با اعمال مدیریت شبکه برق و خاموشی‌ها در کارخانه سیمان، ظرفیت تولید این کارخانه به دو سوم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین صادقی در جریان بازدید از روند فعالیت کارخانه سیمان نمین اظهار کرد: به دلیل کاهش میزان تولید سیمان در کارخانه نمین، خروج سیمان از استان اردبیل ممنوع شد.

وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی کارخانه سیمان نمین بر اساس پروانه صادر شده سه هزار و 500 تن در روز بود که با توجه به اعمال خاموشی‌های مکرر برق در واحدهای صنعتی این میزان تولید هم اکنون به دو هزار تن کاهش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: کاهش ظرفیت تولید کارخانه سیمان در نمین مشکلاتی را در عرضه و بازار این محصول به وجود آورده به طوری که همزمان با فصل کاری کاهش تولید فرصتی را برای سودجویان رقم زده تا با دلالی و سودجویی به فکر افزایش قیمت سیمان بیفتند.

صادقی افزود: با تقویت حوزه نظارت و بازرسی‌های تلاش می‌کنیم تا مشکل به وجود آمده را به سرعت برطرف کنیم و با افزایش ظرفیت تولید کارخانه سیمان به توان قبلی نیاز بازار را پاسخگو باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار ممنوعیت خروج سیمان به استان‌های همسایه به ویژه گیلان سعی بر این است تا نیاز واحدهای عمرانی سیمان‌بر به صورت دقیق مشخص شود تا به تناسب نیاز آنها، روزانه سیمان در اختیار آنها قرار گیرد.

صادقی اضافه کرد: به هیچ وجه فروش سیمان بالاتر از نرخ مصوب قابل قبول نیست و اجازه نخواهیم داد تا عده‌ای واسطه‌گر که از شرایط به وجود آمده سوءاستفاده کرده تا قیمت سیمان را بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسانند.

وی بیان کرد: برای متخلفان پرونده تخلفاتی تشکیل و از طریق تعزیرات مجازات سنگینی در نظر گرفته می‌شود و در کنار آن سعی و تلاشمان بر این است تا در فصل کاری با افزایش ظرفیت عرضه سیمان به بازار تعادل را تا حد زیادی در این حوزه برقرار کنیم.

صادقی ادامه داد: با اعمال خاموشی‌های مکرر برق در کارخانه‌های استان به ویژه کارخانه سیمان، مقرر شد با تعطیلی قسمت کوره که از برق استفاده می‌شود از بخش آسیابان و ذخیره برق کارخانه در جهت افزایش تولید استفاده شود تا توان تولید کارخانه سیمان به روال عادی بازگردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر