کد خبر: 1056211
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: روند پیشرفت پروژه در دست احداث بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر مطلوب است و پیش بینی شده تا پایان سال این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تنها مشکل اصلی پروژه بزرگراه  اردبیل – مشگین‌شهر جابجایی تاسیسات و تامین اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز این پروژه با مساعدت مسئولان اجرایی کشور تامین شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد بزرگراه اردبیل مشگین‌شهر پیشتر افتتاح شده ،اظهار کرد: ۴۳کیلومتر باقیمانده از این بزرگراه ۹۰ کیلومتری از سوی  قرارگاه خاتم‌الانبیا و موسسه عاشورا در دست اجراست که ۲۵ کیلومتر آن تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: از ۱۸ کیلومترباقی مانده این جاده  ۱۰ کیلومتر در مرحله آسفالت‌ریزی لایه دوم قرار دارد که در هفته آینده عملیات آسفالت‌ریزی به اتمام می‌رسد و عملیات اجرایی هشت کیلومتر باقی مانده هم بزودی شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه این استان به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد افزود:۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به انجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

حیدری ادامه داد: در چهار سال اخیر  توسعه راه‌های شریانی استان به ویژه توسعه بزرگراه‌ها بیشتر مد نظر قرار گرفته بطوریکه با پیگیری‌های انجام شده تمام راه‌های مواصلاتی دارای ردیف ملی شده و از ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار به پروژه جاده اردبیل – سرچم افزود:بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی این جاده  نیاز است و مقرر شده  ۴۰۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه جذب شود تا عملیات اجرایی  بزرگراه اردبیل – سرچم در قطعات مختلف سرعت بگیرد.

حیدری استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ و منابع بانکی در توسعه بزرگراه‌های استان را یادآور شد و گفت: در ۲ مسیر کلور – درام از ظرفیت ماده ۵۶ و منابع بانک مسکن به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان استفاده خواهد شد تا این پروژه بزودی تکمیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر