کد خبر: 1056114
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
گزارش «جوان» از اعزام اولین کاروان ورزشی کشورمان به المپیک
مراسم بدرقه کاروان ایران برای اعزام به المپیک در حالی شنبه شب در سی‌ای‌پی فرودگاه امام خمینی برگزار شد که دعای یک ملت برای کسب افتخارآفرینی پشت سر المپیکی‌هاست.
سعید احمدیان

سرویس ورزشی جوان آنلاین: مراسم بدرقه کاروان ایران برای اعزام به المپیک در حالی شنبه شب در سی‌ای‌پی فرودگاه امام خمینی برگزار شد که دعای یک ملت برای کسب افتخارآفرینی پشت سر المپیکی‌هاست.

سی‌ای‌پی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، شنبه شب مهمانان ویژه‌ای داشت، اولین گروه ورزشکاران المپیکی کاروان ایران که عازم توکیو بودند تا از جمعه‌ای که می‌آید رقابت‌های‌شان را در بزرگ‌ترین میدان ورزشی دنیا آغاز کنند، آن هم در یک المپیک کاملاً متفاوت نسبت به دوره‌های گذشته که شیوع ویروس کرونا مهمان ناخوانده آن شد و یک سال آن را به تعویق انداخت. یک سال بعد از تابستان ۲۰۲۰ که قرار بود مشعل المپیک در توکیو روشن شود، حالا در شرایطی از جمعه رسماً المپیک با برگزاری افتتاحیه آغاز می‌شود که کاروان ایران با ۶۶ ورزشکار عازم ژاپن خواهد شد، بزرگ‌ترین کاروان ایران در ۱۶ دوره گذشته از المپیک که مراسم بدرقه آن برخلاف سال‌های قبل، این دوره در روز اعزام اولین گروه و پای پله‌های هواپیما در سی‌آی‌پی فرودگاه برگزار شد.
برای ایران می‌جنگیم
ملی‌پوشان رشته‌های والیبال، شمشیربازی، تیراندازی، تنیس روی میز و تکواندو، اولین گروهی بودند که شنبه شب راهی توکیو شدند، آن هم پس از تمرینات سخت در روز‌های کرونایی که حالا می‌خواهند میوه آن را در توکیو بچینند. کاروان ایران در شرایطی به المپیک می‌رود که المپیکی‌های کشورمان هم مانند سایر کشور‌ها با شرایط سخت و البته پراسترسی آماده حضور در این دوره شده‌اند. یک ویروس ناخوانده از اواخر سال ۲۰۱۹ در چین شیوع پیدا کرد و به سرعت در سراسر جهان پراکنده و پخش شد، تا جایی که چاره‌ای جز تعویق بازی‌های المپیک نبود. پس از تجربه یک دوره آماده‌سازی سخت، شنبه شب در حالی مراسم بدرقه کاروان ایران برگزار شد که المپیکی‌ها می‌گویند با وجود تمام مشکلات و سختی‌هایی که داشته‌اند با انگیزه‌ای بالا برای کسب بهترین‌ها به توکیو می‌روند.
مانند مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی که در ریو تا یک قدمی مدال رفت و حالا در توکیو به دنبال تاریخ‌سازی به همراه سه ملی‌پوش دیگر است تا امیدهایمان به افتخارآفرینی کاروان ستارگان ایران در توکیو بیشتر از همیشه باشد: «توکیو المپیک متفاوتی است و امیدوارم بتوانیم مدال کسب کنیم. ما اگر این همه عرق ریختیم و زجر کشیدیم برای پرچم کشورمان و مردم ایران بوده است. امیدوارم شمشیرباز‌های ایرانی بتوانند دوم و ششم مرداد‌ماه دل مردم را شاد کنند، چون روز مهمی برای جامعه شمشیربازی است.»
علی پاکدامن دیگر ملی‌پوش شمشیربازی هم می‌گوید شاد کردن دل مردم تنها هدف آنهاست: «ما تعهد کردیم که سربازان وظیفه‌شناسی برای ورزش کشورمان باشیم و هرچه در توان داریم به نمایش بگذاریم. در شرایط کنونی باید بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.»
میلاد عبادی‌پور هم پس از حواشی و نتایج ضعیف والیبال در لیگ ملت‌ها، وعده جبران در المپیک را می‌دهد: «در لیگ ملت‌های والیبال انتظار آن نتایج را نداشتیم، اما متأسفانه شرایط به گونه‌ای بود که نتوانستیم نتیجه مورد انتظار را بگیریم. المپیک با لیگ ملت‌های والیبال متفاوت است و به امید خدا با قدرت خواهیم رفت تا به پیروزی برسیم. ورزشکاران منتظر المپیک بودند تا خودی نشان دهند. شب و روز خواب و آرزوی المپیک را داشتیم که بتوانیم قدرت ایران را نشان دهیم. هدف ما این است که در مسابقات المپیک نشان دهیم که ایران و ایرانی جزو بهترین‌های دنیاست.»
البته برخی هم مانند جواد فروغی، تیرانداز المپیکی کشورمان که ماه گذشته مدال طلای تاریخی را در جام جهانی تیراندازی به دست آورد، سعی کردند در آستانه اعزام قولی برای مدال ندهند: «نمی‌توان در بسیاری از رشته‌ها قول مدال داد، چون حتی در فینال هم مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد.»
شادی مردم بالاتر از پاداش
«تمام تلاشمان را کردیم که بهترین شرایط را برای کاروان المپیک با وجود مسائل اقتصادی کشور آماده کنیم»، این لپ‌کلام صحبت‌های رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش در مراسم بدرقه بود. از پاداش ۳۰ میلیونی دم آخر تا حقوق ماهانه و پاداش میلیاردی برای مدال خوشرنگ، از جمله وعده‌های مسئولان ورزشی برای مدال‌آوران توکیو بود. با این حال صمد نیکخواه‌بهرامی که روز جمعه به عنوان پرچمدار کاروان، پرچم ایران را در دست می‌گیرد، می‌گوید نه او و نه هیچ ورزشکار دیگری برای پاداش نمی‌جنگند: «من و تمام ورزشکارانی که می‌شناسم، هیچ‌کس برای این پاداش‌های مالی بازی نمی‌کند و همه تلاش می‌کنند بهترین اتفاق را برای ایران رقم بزنند. هرچند که پاداش هم خوشحال‌کننده است، اما خوشحالی مردم بسیار مهم‌تر است و حتی خود من رقم پاداش‌ها را نمی‌دانم. ما فقط همه با هم سعی می‌کنیم بهترین نتیجه را برای کشور ایران به دست آوریم.»
سوگند برای اهتزاز پرچم ایران
شنبه شب در حالی که عقربه‌های ساعت از ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب عبور کرده بود، المپیکی‌های کشورمان از زیر دروازه پوشیده از گل که قرآن بالای سر آن قرار گرفته بود، عبور کردند و آماده پرواز شدند، آن هم در شرایطی که متن سوگندنامه‌شان توسط علی پاکدامن ملی‌پوش شمشیربازی و حمیده عباسعلی بانوی کاراته‌کار قرائت شد. متنی که آن‌ها سوگند خوردند به قوانین حاکم بر بازی‌ها و منشور المپیک احترام بگذارند و قدرتمندانه و جوانمردانه و به دور از دوپینگ برای به اهتزاز در آمدن پرچم ایران تلاش کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار