کد خبر: 1056091
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
اعتراض کاربران توئیتری به منطق دوگانه واکنش‌های اجتماعی به سیل در ایران و آلمان
خسارت‌های عجیب و غریب و تأسفبار سیل در آلمان که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است موجب شد کاربران شبکه‌های اجتماعی به مقایسه واکنش‌های برخی کاربران در زمان حوادث مشابه در ایران بپردازند. آن‌ها اذعان داشتند اگر این تصاویر مربوط به ایران بود، برخی‌ها آن را به ناکارآمدی نظام گره می‌زدند و زمین و زمان را برای عقب‌ماندگی ایران مقصر می‌دانستند

سرویس جوان آنلاین: خسارت‌های عجیب و غریب و تأسفبار سیل در آلمان که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است موجب شد کاربران شبکه‌های اجتماعی به مقایسه واکنش‌های برخی کاربران در زمان حوادث مشابه در ایران بپردازند. آن‌ها اذعان داشتند اگر این تصاویر مربوط به ایران بود، برخی‌ها آن را به ناکارآمدی نظام گره می‌زدند و زمین و زمان را برای عقب‌ماندگی ایران مقصر می‌دانستند. آن‌ها دلیل این امر را شانتاژ‌های رسانه‌ای رسانه‌های سعودی و لندنی می‌دانند که در هر حادثه‌ای به جای کمک به مردم ایران، ذهن آن‌ها را نیز آشفته می‌سازند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران آمده است.

زهرا شفیعی:
چه استعاره‌هایی از مرکز نکبت بودن و نفرین شده بودن و گودال مرگ بودن کشور سروده نمی‌شد، سرباز خبرنگار‌های ملکه چه التماس‌ها که نمی‌کردن برای دخالت «جوامع بین‌المللی»، مزدور‌های سعودی اینترنشنال چه یقه‌ها که پاره نمی‌کردن، اگر این تصاویر (تصاویر سیل) برای ایران بود!
رضا رمضان‌نژاد:
آلمان رو آب برد! ۱۳۰۰ نفر مفقود شدن و ۸۰ تا جسد تا حالا پیدا شده...، اما هیچ رسانه‌ای حوادث غیرمترقبه رو به نظام حاکمش گره نمی‌زنه و ۴۰ سال بدبختی رو به یاد مردمش نمیاره. کاش اون‌ها هم یه آلمان اینترنشنال داشتن!
جعفر بلوری:
سیل در آلمان ده‌ها کشته و مفقود بر جای گذاشته... یک مورد - فقط یک مورد - رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور مثل بی‌بی‌سی را نشان دهید که نظام سیاسی و حاکمیت آلمان را آماج حملات قرار داده و خواستار سرنگونی نظام آلمان شده باشند!
کاربری با نام «سمیرا»:
حوادث طبیعی در سراسر کره‌خاکی جزو حوادث طبیعی و عادی محسوب میشه، ولی همین حوادث طبیعی اگه در ایران باشه تقصیر سپاه و نظام. #سیل_اروپا
امیر امیدنژاد:
در آلمان پیشرفته و جهان اولی، یعنی ستاد بحران و مدیریت بحرانی وجود نداشت که این حجم از خسارت را کنترل و کاری کنه هزار نفر بعد از سیل ناپدید نشن؟ به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یکهزار نفر بعد از سیل ناپدید شده‌اند. مقایسه کنید با برخورد بد رسانه‌های خارجی در بلایای طبیعی ایران.
میثم ایرانی:
‏ده‌ها مفقودی و متأسفانه بیش از ۸۰ کشته در سیلاب آلمان و بلژیک... خدا نگذرد از آن جماعتی که می‌خواهند به ایرانی جماعت القا کنند سیل و حوادث فقط برای ایران است یا در کمال وقاحت بگویند این سرزمین نفرین شده‌است!
علی محمولی:
سیل در آلمان و بلژیک باعث مرگ ۱۰۰ نفر و گم شدن بیش از هزار نفر شده. اگر این اتفاق در ایران افتاده بود، رسانه‌ها چی می‌گفتن؟ تازه در عکس زیر، رفتن توی بستر رودخانه ساخت‌و‌ساز کردن، ولی هیچ‌کس به کشورش فحش نمیده، هیچ سلبریتی نمیگه سرزمین نفرین شده!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
0
دشمنان خارجی ومنافقان داخلی دست به هم داده اند تا به ناحق جمهوری اسلامی را نا کارامد جلوه دهند وبا امپراطوری
رسانه ای خود خشکسالی وسیل را تقصیر نظام ومسئو لان
قلمداد کنند . کدام کشور دردنیا این همه بمباران تبلیغاتی میشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار