کد خبر: 1055993
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
فرمانده انتظامی پایتخت خبر داد‌
فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه گروه‌هایی سازمان یافته برای بر هم زدن امنیت اخلاقی جامعه فعال هستند، تأکید کرد که سربازان ملت با تمام وجود پای اجرای قانون ایستاده‌اند.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه گروه‌هایی سازمان یافته برای بر هم زدن امنیت اخلاقی جامعه فعال هستند، تأکید کرد که سربازان ملت با تمام وجود پای اجرای قانون ایستاده‌اند.
سردار حسین رحیمی روز گذشته در آیین تقدیر از فعالان عفاف و حجاب با اشاره به اینکه پلیس امنیت اخلاقی نگاه توجهی دارد و برای افرادی که شئونات را رعایت نمی‌کنند، اقدام به برگزاری کلاس می‌کند، افزود: این مراسم برگزار شد تا از تلاش یکساله پلیس امنیت اخلاقی تشکر داشته باشیم؛ چراکه با توهین‌ها و بی‌ادبی‌های فراوانی مواجه هستند، اما از انجام وظیفه خود کوتاهی نمی‌کنند. وی ادامه داد: پلیس در بحث عفاف و حجاب به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند و برخورد‌های دوستانه و ایجابی در اولویت برنامه‌های سلبی است. وی ادامه داد: امروز اقدامات ایجابی نیروی انتظامی ٩٠‌درصد و اقدامات سلبی ١٠‌درصد است. سردار رحیمی همچنین گفت که مذاکرات لازم در خصوص ممنوعیت تولید و توزیع لباس‌های بدن‌نما با رئیس اتحادیه و فروشندگان انجام شده و اگر دستورات اجرا نشود، با آن‌ها برخورد خواهد شد. تمام اقدامات پلیس در چهارچوب قوانین و مقررات است و تلاش کردیم کرامت انسانی رعایت شوند. وی افزود: گروه‌های سازمان یافته‌ای به ویژه در پایتخت فعالیت می‌کنند که امنیت اخلاقی را در جامعه بر هم بزنند، اما غافل از این هستند که سربازان این ملت با تمام وجود پای اجرای قانون ایستاده‌اند. رئیس پلیس پایتخت گفت: در نظام جمهوری اسلامی باید قوانین و مقررات رعایت شود به طور مثال اروپایی‌ها قانونی دارند که کارفرمایان باید کارکنان دارای حجاب را اخراج کنند؛ ما هم می‌گویم افرادی که در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند، باید قوانین کشور را رعایت کنند.
قانونی برای حیوان‌گردانی وجود ندارد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به موضوع سگ‌گردانی و مزاحمت‌های آن در منازل مسکونی، پارک‌ها و معابر عمومی بیان داشت: روزانه شاهد تماس ده‌ها شهروند هستیم که تنها پناه‌شان در این زمینه پلیس است؛ ما نیز مکلف هستیم در این زمینه عمل کنیم. وی با اشاره به اینکه وجود سگ در برخی آپارتمان‌ها موجب سلب امنیت شده است، یادآور شد: قانونی برای حیوان‌گردانی وجود ندارد؛ اروپایی‌ها قوانین سختی برای حیوان‌گردی دارند و در ایران نیز مأموران با حیوانی که در معابر، پارک که محل تردد عموم باشد، برخورد می‌کنند. رحیمی ادامه داد: آزادی تا جایی است که به حریم دیگران تعریض نشود و مهم‌ترین رکن امنیت داخلی برای هر جامعه و کشور است. وی خاطرنشان کرد: نظامی می‌تواند در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد که بتواند امنیت داخلی را در بهترین شرایط خود اجرا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار