کد خبر: 1055827
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

دیوان دادگستری اروپا در پی شکایت دو زن محجبه، با تکیه بر مجاز نبودن استفاده از هرگونه نماد سیاسی و مذهبی در محل کار، دست کارفرما را برای ممنوع کردن حجاب کارکنان باز گذاشت.
سیاست‌های اسلام‌ستیزانه در اروپا که هر چه بیشتر عرصه را برای مسلمانان تنگ می‌کند، در تازه‌ترین مورد خود را در رأی دیوان دادگستری اروپا نشان داده است. پس از اینکه دو زن مسلمان؛ یکی شاغل در داروخانه و دیگری شاغل در مهدکودک در واکنش به منع حجاب در محل کار خود در آلمان به دیوان دادگستری اروپا شکایت کردند، این نهاد روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای در جانبداری از کارفرمایان اعلام کرد، جلوگیری از حجاب در محل کار می‌تواند از وقوع مناقشات اجتماعی جلوگیری کند. در بیانیه دیوان عدالت اروپا، تبعیض آمیز بودن چنین موضع‌گیری رد شده و آمده است: «منع استفاده از هرگونه نماد آشکار سیاسی، فلسفی و مذهبی را می‌توان به این علت موجه دانست که کارفرما باید در قبال مشتریان خود رویکرد و چهره‌ای خنثی داشته باشد و از مناقشات اجتماعی جلوگیری کند.»
دیوان دادگستری اروپا پیش‌تر، با صدور حکم مشابهی به شرکت‌ها مجوز داده بود در شرایط خاص، استفاده از حجاب اسلامی را منع کنند. البته قانونگذاری درباره استفاده از نماد‌های مذهبی در مکان‌های عمومی، در هر کدام از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا متفاوت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار