کد خبر: 1055751
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
ریئس سازمان بهزیستی استان اصفهان:
دکتر علی نصر گفت: در این چهل و یکمین سال تاسیس سازمان بهزیستی که باشعار هوشمند سازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده گام دوم را برداشت.

به گزارش رویا مردانی  خبرنگار جوان آنلاین در اصفهان ریئس سازمان بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری و مطبوعاتی و به  همراهی  تعدادی از مدیران این نهاد برگزار گردید .

 وی:با اشاره به عملکرد بهزیستی اینگونه گفت :  این شعار از عملکرد و سیاست گذاری بهزیستی  در آینده ودر ارتباط با سلامت اجتماعی در خانواده می باشد .

 ریئس سازمان بهزیستی استان  ابراز کرد: مشکلات و آسیب های اجتماعی در بهزیستی بسیار زیاد  است و باید برنامه ریزی در اصل آن انجام گیرد  و بحث آسیب های اجتماعی، در حوزه معلولیت و  هزینه کردن بیشتر در حوزه پیشگیری در این آسیب،   سرمایه گذاری می  باشدو ما پیگیر حق و  حقوق  معلولین و آسیب  دیدگان در جامعه خواهیم بود.

در ادامه دکتر پور شعبانیان مسئول معاونت فرهنگی و توانبخشی معلولین ضمن  جواب سوال یکی از خبر نگاران که به  اشاره به قانون حمایت 80 % معلولین مطرح گردید بیان داشت :  حمایت از معولان با پرداخت یارانه انجام می شود و سازمان در قبال خانواده وابسته به بهزیستی یارانه  پرداخت می کند . 

وی با گریزی به کودکان خاص اتیسم ادامه داد:  با گریزی به کودکان اتیسم که جزکودکان معلول ذهنی می باشند اشاره به نوع آموزش کرد که اولین روش آن  تاکید بر آموزشی است که به صورت فردی می باشد . و تفاوت در هزینه ها و پرداخت دستمزد خواهد بود .

دکتر شعبانیان معاونت توانبخشی معلولین در ادامه با اشاره به هزینه های که بخشهای مراکز روزانه ، مرکز شبانه روزی می گیرند افزود : اضافه شدن 70% تا 80 %  سهم پرداختی که در سال جدید به  1350 هزار و اتیسم 1500 هزار پرداخت خواهد شد .

وی در پایان ضمن یاد آوری از خانوادههای بی سرپرست و مجهول هویه اشاره کرد : خانوادههای که بضاعت مالی ندارند از رایانه ایی که بهشان واگذار میشود با مقدار اندک از آن استفاده می شود . خانوادههای که  بضاعت مالی دارند پرداخت هزینه ها به عهده خودشان خواهد بود .

این نشست خبری که با عنوان کردن سوالات خبر نگاران  در ابتدا و صحبت مدیران مسئولان بخشهای دیگر به پایان رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار