کد خبر: 1055730
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
سخنگوی وزارت خارجه روسیه:
سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی تاکید کرد هدف آمریکا از وضع تحریم علیه کوبا و تحریک مردم این کشور در جریان اعتراضات اخیر، ایجاد انقلاب رنگی علیه دولت هاوانا است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی سخنانی واشنگتن را به تلاش برای ایجاد «انقلاب رنگی» در کوبا متهم کرد.

براساس این گزارش، زاخارووا با اشاره به استفاده آمریکا از انقلاب‌های رنگی به عنوان ابزاری برای ساقط کردن رژیم‌های سیاسی غیر دلخواه واشنگتن در کشورهای مختلف گفت که آمریکا رکورد دار سخت کردن شرایط اجتماعی – اقتصادی در کشورهای دیگر از طریق وضع تحریم‌ها و دیگر ابزارها و استفاده از چنین شرایطی علیه حکومت‌های این کشورها است؛ دقیقاً مشابه آنچه امروز در کوبا شاهد آن هستیم.

وی آمریکا را از مداخله در امور داخلی کوبا برحذر داشته و گفت: تنها مردم این کشور هستند که باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

زاخارووا تصریح کرد: اگر واشنگتن واقعاً نگران وضعیت حقوق بشر در کوبا بوده و قصد کمک به مردم این کشور را دارد، می‌تواند با برداشتن تحریم‌ها و محاصره اقتصادی کوبا که از ابتدا وضع آنها نیز، توسط کل جامعه جهانی به عنوان فریب و نیرنگ آمریکا شناخته شده اند، به بهبود وضعیت مردم در کوبا کمک کند.

لازم به ذکر است، «فرانسیس سوآرِز» شهردار جمهوریخواه میامی آمریکا نیز امروز طی سخنانی خواستار بررسی گزینه حمله هوایی آمریکا به کوبا در پی شکل‌گیری تشنجات داخلی در این کشور شد.

شهردار کوبایی تبار میامی در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: آنچه باید اکنون مورد بررسی قرار داد، تشکیل یک ائتلاف برای اقدام نظامی احتمالی علیه کوبا است.

وی در خصوص عملیات نظامی آمریکا علیه کوبا در پاسخ به تشنجات داخلی این کشور تاکید کرد: آنچه که من می‌گویم این است که این گزینه باید مورد بررسی قرار گیرد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

لازم به ذکر است، با توجه به سکونت اکثر کوبایی تبارهای آمریکا در ایالت فلوریدا، شهر میامی در این ایالت طی روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسترده علیه دولت هاوانا و حمایت از اعتراضات ضد دولتی در کوبا بوده است.

لازم به ذکر است، دیپلمات‌های کوبایی با انتقاد از واکنش «ریاکارانه» واشنگتن نسبت به ناآرامی‌های اخیر در این کشور می‌گویند که ایالات متحده همزمان با تشدید فشار طاقت‌فرسای تحریم‌ها بر هاوانا از دولت کوبا می‌خواهد در برابر مطالبات مردم این کشور پاسخگو باشد!

در همین راستا، «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا هشدار داد طرح هر گونه درخواست برای مداخله بشردوستانه در این کشور که در رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، ممکن است راه را برای مداخله نظامی ایالات متحده در خاک کوبا هموار سازد.

رودریگز خطاب به روزنامه نگاران گفت: «درخواست برای مداخله بشردوستانه در کوبا، درخواست برای مداخله نظامی از سوی آمریکا است». این دیپلمات بلندپایه کوبایی همچنین واشنگتن را مقصر اصلی بروز ناآرامی‌های اخیر در این کشور دانست.

وی افزود: «من دولت ایالات متحده را به دخالت مستقیم متهم کرده و آن را برای حوادثی که روز یازدهم ژوئیه اتفاق افتاد، به شدت مسئول و مقصر می‌دانم و دولت ایالات متحده باید پاسخگوی پیامدهای این حوادث باشد».

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار