کد خبر: 1055254
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
آرژانتین در غیاب مارادونا فاتح کوپا‌آمه‌ریکا شد
اصلاً انگار باید صبر می‌کرد تا در ماراکانای برزیل جشن قهرمانی بگیرد. مسی حالا برای آرژانتین هم جام قهرمانی آورده تا ثابت کند با تمام وجود برای تیم کشورش می‌جنگد. تیم ملی آرژانتین طلسم ۲۸ ساله را در غیاب مارادونای افسانه‌ای شکست و فاتح چهل و هفتمین دوره جام ملت‌های امریکای جنوبی شد. فینال جام ۲۰۲۱ به میزبانی برزیل برگزار شد و در حالی که قناری‌ها در یک قدمی جام بودند با تک‌گل دی‌ماریا تسلیم شدند تا در خانه شاهد جشن قهرمانی رقیب باشند.
شیوا نوروزی

سرویس ورزشی جوان آنلاین: اصلاً انگار باید صبر می‌کرد تا در ماراکانای برزیل جشن قهرمانی بگیرد. مسی حالا برای آرژانتین هم جام قهرمانی آورده تا ثابت کند با تمام وجود برای تیم کشورش می‌جنگد. تیم ملی آرژانتین طلسم ۲۸ ساله را در غیاب مارادونای افسانه‌ای شکست و فاتح چهل و هفتمین دوره جام ملت‌های امریکای جنوبی شد. فینال جام ۲۰۲۱ به میزبانی برزیل برگزار شد و در حالی که قناری‌ها در یک قدمی جام بودند با تک‌گل دی‌ماریا تسلیم شدند تا در خانه شاهد جشن قهرمانی رقیب باشند.

پرونده کوپا ۲۰۲۱ با شادی آلبی‌سلسته و یاران مسی به پایان رسید. کاپیتان که در پنج بازی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شده بود و چهار گل زده و چهار پاس گل داشت، بهترین این جام نیز لقب گرفت تا در اولین تجربه قهرمانی‌اش با راه‌راه‌پوشان شبی رؤیایی را پشت سر بگذارد. مسی و هوادارانش نگران تکرار ناکامی فینال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ بودند، ولی نمایش خوب آرژانتینی‌ها به بهترین شکل نگرانی‌ها را برطرف ساخت. اشک شوک لئو با اشک حسرت و ناراحتی نیمار و هم‌تیمی‌هایش همراه بود. البته بازیکنان و مربیان هر دو تیم در پایان مسابقه و در جشن قهرمانی رفتاری حرفه‌ای داشتند؛ تیم قهرمان به حریف بازنده دلداری می‌داد و میزبان ناکام به رقیب سنتی تبریک می‌گفت. مارتینز، دروازه‌بان آرژانتین هم به عنوان بهترین گلر مسابقات انتخاب شد.

سرمربی آرژانتین با افتخار از بازیکنانش و به‌ویژه لیونل مسی که با مصدومیت بازی کرد سخن گفت. لیونل اسکالونی که بعد از نزدیک به سه دهه آلبی‌سلسته را به یک قهرمانی ارزشمند رسانده هم از قهرمانی تیمش حرف زد و هم از نیمار و برزیل تمجید کرد: «برای بچه‌ها بیشتر خوشحالم تا برای خودم. این یک عنوان قهرمانی بسیار مهم است، مخصوصاً برای مردم ما. امیدوارم که آرژانتینی‌ها از این موفقیت لذت ببرند. هواداران بدون قید و شرط از تیم پشتیبانی کردند. این یک کوپا‌آمه‌‎ریکای بسیار دشوار بود. خوشبختانه این‌بار قهرمانی برای ما ممکن شد. وقتی همه ما رو به جلو حرکت می‌کنیم برای ما دشوار است که خوب عمل نکنیم. ما یک فرهنگ فوتبال داریم که یافتن آن در دیگر کشور‌ها سخت است. وقتی همه متحد می‌شوند، می‌توان به اهداف بزرگی دست یافت. بچه‌ها فهمیدند که بازی با این پیراهن به چه معناست و این تعهد و اتحاد است که شما را پیش می‌برد. اگر همه آرژانتینی‌ها، مسی را به اندازه ما می‌شناختند، او را بسیار بیش از آنچه الان دوست دارند، دوست می‌داشتند. از همه برزیلی‌ها می‌پرسم که آیا مسی برای بهترین بودن نیاز به بردن جام داشت. البته متوقف کردن نیمار تقریباً غیرممکن است و او بعد از مسی دومین بازیکن برتر جهان است.»

بعد از قهرمانی آرژانتین خیلی‌ها به یاد دیه‌گو مارادونای فقید افتادند. او مسی را جانشین خودش می‌دانست، ولی عمرش کفاف نداد که قهرمانی باشکوه او در ماراکانا را ببیند. کاپیتان لئو خوشحالی‌اش بعد از بازی را دیوانه‌وار توصیف کرد: «احساسم غیرقابل وصف است. می‌دانستم که بالاخره این اتفاق می‌افتد. هدف روشن بود و ما توانستیم قهرمان شویم. احساس می‌کنم که خداوند این لحظه را برای من نگه داشته بود، برابر برزیل در فینال و در خاک برزیل. این را مدیون اسکالونی هستیم. او همیشه برای تیم ملی بهترین‌ها را خواسته است. او می‌دانست که چگونه یک تیم برنده را کنار هم جمع کند و شایسته قدردانی است.» دی‌ماریا، ستاره راه‌راه‌پوشان که فینال کوپا ۲۰۱۶ مقابل برزیل را به خاطر مصدومیت از دست داده بود، پیش‌بینی مسی قبل بازی را فاش کرد: «مسی به من گفت به لطف تو قهرمان شدیم و من گفتم، نه این به لطف توست! او به من گفته بود که این فینال متعلق به من است که این تکرار همان مسابقه‌ای است که من نتوانستم در آن بازی کنم. جام جهانی نزدیک است و این قهرمانی انگیزه و انرژی عظیمی به ما می‌دهد.»

تیته، سرمربی برزیل که هم از باخت تیمش ناراحت بود و هم از رفتار دوستانه نیمار و مسی خوشحال از کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی (کنمبل) به خاطر شیوه برگزاری مسابقات انتقاد کرد: «سازماندهی این دوره از مسابقات کوپا‌آمه‌ریکا بسیار ناخوشایند بود. کیفیت زمین ورزشگاه‌ها مطلوب نبود. ما به خاطر همین کیفیت بد زمین بود که در تمرینات اورتون ریبیرو را از دست دادیم. در مدت کوتاه نمی‌توان چنین مسابقات بزرگی را سازماندهی کرد، به طور خاص در مورد یک فرد مسئول، یعنی آلخاندرو دومینگس، رئیس کنمبل صحبت می‌کنم که سازماندهی چنین مسابقاتی را در یک بازه زمانی کوتاه انجام داد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار