کد خبر: 1055174
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
نتایج یک مطالعه تأیید می‌کند که کروناویروس غدد بزاقی را آلوده کرده و تکثیر می‌شود و دهان یک نقطه ورود مستقیم برای کروناویروس است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از مدیکال نیوز، مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه سائو پائولو برزیل و دانشگاه میشیگان آمریکا نشان داده است که کروناویروس در غدد بزاقی میزبان انسان آلوده وجود داشته و تکثیر می‌شود.

توانایی کروناویروس جدید در انتشار و آلودگی یکی از عوامل تعیین کننده وضعیت پاندمی کووید ۱۹ است. کروناویروس به طور مداوم در بزاق تشخیص داده شده است.

تیم تحقیق در موارد کُشنده کووید ۱۹ نمونه برداری انجام داد. نمونه‌هایی از غدد بزاقی شامل SG ها، پاروتید، زیر فکی، و مینور بدست آمد.

این تیم با آنالیز هیستوپاتولوژیک نمونه‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا مشخصات ویروسی کیفی و کمی در غدد بزاقی مشخص شود. این مطالعه شامل ۱۳ بیمار زن و ۱۱ بیمار مرد با میانگین سنی ۵۳.۱۲ سال بود. نمونه کروناویروس در ۳۰ نمونه SG از ۱۸ بیمار مثبت بود.

بررسی‌ها حاکی از وجود کروناویروس و تکثیر آن در دهان بود.

به گفته تیم تحقیق، «غدد بزاقی مخزنی برای کروناویروس هستند و زمینه پاتوفیزیولوژیکی را برای مطالعات فراهم می‌کنند که استفاده از بزاق را به عنوان یک روش تشخیصی برای کووید ۱۹ نشان می‌دهد و نقش این مایع بیولوژیکی را در گسترش بیماری برجسته می‌کند.»

تیم تحقیق گفت که این کشف کمک می‌کند تا دلیل فراوانی ویروس در بزاق را توضیح دهد و دانشمندان را قادر به انجام آزمایش‌های تشخیصی مبتنی بر بزاق برای تشخیص کووید ۱۹ کرده است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار