کد خبر: 1055165
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: جهادکشاورزی استان برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، آن ها را شناسایی و بلوک‌بندی کند.

احمد موقری،  در جلسه‌ رفع معضلات و نواقص عدم اجرای صحیح تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب ۱۳۷۴ با اصلاحات ۱۳۸۵ افزود: جهادکشاورزی استان باید مناطقی که بیشتر مورد توجه افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار می‌گیرد را شناسایی و با بلوک‌بندی آن مناطق و فعال‌سازی گشت‌های شبانه‌روزی و نظارت مستمر از لحاظ کمی و کیفی مانع از فعالیت این افراد شود.

وی با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی باید گزارش اقدامات خود را از حیث تعداد و مناطق بلوک بندی شده به دادگستری اعلام و ارسال کند، اظهار داشت: به دلیل همکاری بین بخشی دادگستری و سایر سازمان‌های دولتی، کارنامه خوبی در پیشگیری از تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها در استان در سال‌های گذشته به ثبت رسیده است و این روند با جدیت دنبال می‌ شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به افزایش روزافزون تغییر کاربری در اراضی زراعی در سال های گذشته، اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۷۴ و اصلاحات ۱۳۸۵ در آذربایجان شرقی از سال ۱۳۹۸ مورد توجه دادگستری استان قرار گرفت.

موقری، ادامه داد: اقدامات موثر و چشمگیری در راستای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تامین امنیت غذایی انجام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر