کد خبر: 1054737
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
ستاره شناسان شواهد جدیدی را برای سیارات سرکش کشف کرده اند که به جای چرخش به دور ستاره‌های اصلی آنها، آزادانه در فضا پرواز می‌کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در Monthly Notices of the Royal Astronomical Society، ستاره شناسان چهار سیاره جدید پیدا کردند که جرم آن‌ها قابل مقایسه با جرم سیارات سنگی مشابه زمین است. اما این اجرام اسمانی معلق در فضا هستند.

محققان داده‌های به دست آمده در سال ۲۰۱۶ را طی مأموریت دو ماهه K ۲ تلسکوپ فضایی کپلر ناسا، که ستاره‌ها را در منطقه ۳.۷ درجه برآمدگی (جز ll بیضوی روشن مرکزی) کهکشان مشاهده کرده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. ستاره شناسان هنگامی که یک جسم نامرئی نور ستاره‌های پس زمینه و کهکشان را کشف کردند، در حالی که به طور همزمان روشنایی آن‌ها را افزایش می‌دهد، در این میان ۲۷ سیگنال میکرو لنز گذرا پیدا کردند. مدت زمان روشنایی ان‌ها ساعت تا ۱۰ روز متغیر بود.

سیگنال‌های کوتاه با سیگنال‌های طولانی‌تر همراه نیستند، که می‌تواند نشان دهنده وجود یک ستاره اصلی باشد؛ بنابراین تمامی این اطلاعات به سیاره‌هایی که پرواز معلق دارند اشاره کنند. چنین اجسامی ممکن است در ابتدا در ابر سیاره‌ای شکل گرفته باشند قبل از اینکه توسط نیروی جاذبه سیارات سنگین‌تر دیگر پرتاب شوند.

اگرچه تلسکوپ کپلر ابزار خوبی برای مشاهده ریزنمایش در یک زمینه متراکم از اشیا در مرکز کهکشان نیست، محققان از نرم افزار جدید برای پردازش داده‌های نورسنجی استفاده کردند، که به این ترتیب هم می‌توان رویداد‌های شناخته شده ریزنمایش و هم موارد جدید را تشخیص داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار