کد خبر: 1054692
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

یک پایگاه نظامی واقع در سفارت امریکا، سه شنبه هدف حمله پهپادی قرار گرفت. دیروز هم سفارت امریکا در عراق مورد حمله پهپادی قرار گرفت تا پرندگان ناشناس سهمی چشمگیر در حمله به نیرو‌های امریکایی در عراق پیدا کنند.
در ادامه حمله به اهداف امریکایی‌ها، پس از حمله دیروز در دیرالزور سوریه و گزارش‌هایی از حمله موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد و کاروان لجستیک ارتش امریکا به وسیله یک بمب کنارجاده‌ای، بامداد سه شنبه نیز «بغداد الیوم» از حمله به کاروان لجستیک نظامیان امریکایی در استان ذی‌قار عراق خبر داد. دیروز همچنین حمله هوایی به منطقه سبز در بغداد و نزدیک ساختمان‌های امریکایی خبرساز شد. منطقه سبز بغداد که محل استقرار مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها است همواره در معرض حملات قرار دارد. «صابرین‌نیوز» با شدید توصیف کردن این حمله نوشت: «حمله با استفاده از چهار پهپاد انفجاری انجام شده است. آژیر‌های هشدار در پایگاه سوم التوحید در سفارتخانه ایالات متحده در منطقه سبز به صدا درآمدند. سامانه سی‌آر. اِی. اِم در تلاش است حمله شدید به پایگاه سوم توحید را دفع کند.» صابرین‌نیوز در ادامه جزئیات واقعه را اینطور تشریح کرد: «چهار انفجار متوالی ناشی از مهمات ۲۰ میلیمتری از سفارت امریکا به سمت آسمان الکراده، قادسیه و الجادریه پرتاب شد. ضربه مستقیم و دقیق بود. نیرو‌های امریکایی بخش نظامی داخل سفارت امریکا را تعطیل کردند.»‌شبکه خبری الجزیره در گزارش تکمیلی اعلام کرد که این حمله با استفاده پهپاد انجام شده و سامانه‌های ضدهوایی سفارتخانه امریکا نیز آن‌ها را هدف قرار داده‌اند. یک منبع امنیتی عراقی نیز به این شبکه خبری گفت: «سامانه‌های ضدهوایی سفارت امریکا در بغداد، یک پهپاد را که سعی داشت نزدیک شود، هدف قرار دادند.»‌شاهدان می‌گویند که وقوع حداقل یک انفجار را در راهرو‌های بخش جنوبی سفارتخانه امریکا که در آن پایگاه سوم التوحید قرار دارد، دیده‌اند. بعد از این حمله بالگرد‌های نظامی امریکا بر فراز مجموعه سفارتخانه در بغداد به پرواز درآمدند.
منابع امنیتی عراقی اعلام کردند، نیرو‌های امریکایی نیز یک پهپاد بمب‌گذاری شده را بر فراز سفارت امریکا سرنگون کردند. یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که این تهدید هوایی احتمالاً حمله با پهپاد بمب‌گذاری شده بوده است. در بیانیه‌ای که سفارت امریکا منتشر کرده، آمده است: «ما با شرکای عراقی در این باره تحقیق می‌کنیم و تدابیر لازم را برای حفظ جان کارمندان‌مان اتخاذ خواهیم کرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار