کد خبر: 1054618
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛
استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به انگیزه بالای ارکان مدیریتی استان برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد گفت: برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد ریل‌گذاری درستی صورت گرفته است.

محمدصادق معتمدیان در جلسه توانمندسازی و محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد که با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی داریم از همه ظرفیت‌های استان در جهت خدمت به مردم عزیز بویژه مناطق محروم، کم برخوردار، مناطق روستایی و حاشیه شهرها استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی حاشیه شهر مشهد را متفاوت از سایر مناطق حاشیه و محروم کشور دانست و گفت: تاکنون برای رفع محرومیت این مناطق حاشیه‌ای در مشهد و استان تلاش‌های زیادی شده است و در حال حاضر نیز همه امکانات استان برای رفع محرومیت پای کار آمده‌اند.

وی موضوع  ساماندهی حاشیه شهر مشهد را نیازمند نگاه ملی دانست و ابراز کرد: در استان همه ارکان مدیریتی انگیزه دارند تا در حوزه ساماندهی حاشیه شهر اتفاقات مثبتی بیفتد.

معتمدیان با تاکید بر مسئولیت دستگاه‌های حاکمیتی در راستای رسیدگی به مناطق محروم از جمله حاشیه شهر مشهد، خاطرنشان کرد: باید نگاه و رویکرد به حاشیه شهر را تغییر داده و به مردم حاشیه شهر هویت بدهیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به پایین بودن برخی از سرانه‌ها از جمله بهداشتی، آموزشی و ورزشی در حاشیه شهر مشهد گفت: در همین راستا با مجموعه اقداماتی از جمله واگذاری اراضی به مردم در طرح تفصیلی بافت ثامن، پهنه بندی حرائم شهر مشهد و تعیین تکلیف برای دستگاه‌ها و شروع شدن طرح مهاجرت معکوس به صورت پایلوت در دو شهرستان، ریل گذاری درستی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه در ماه‌های گذشته طرحی که ما در ستاد ملی بازآفرینی در خصوص ساماندهی مناطق حاشیه‌ای مشهد ارائه کردیم، مورد تصویب قرار گرفت و بنا شد در یک برنامه دو ساله، چهار هزار میلیارد اعتبار برای پروژه‌هایی که در دو بخش زیرساختی و روبنایی تعیین شده است، تخصیص یابد.

معتمدیان اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده‌ای که ما در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد داشتیم، موضوع زمین بود که خوشبختانه در این خصوص توافقات و همکاری‌های خوبی از طرف آستان قدس رضوی صورت گرفته است. همچنین آیت‌الله علم‌الهدی نیز در قالب ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد اقدامات خوبی را انجام دادند و ما هم در تلاش هستیم تا بین ظرفیت‌های مختلف استانی و ملی تعامل ایجاد کنیم.

استاندار خراسان رضوی در انتها خاطرنشان کرد: تاکنون به صورت جزیره‌ای در حوزه حاشیه شهر خدمت رسانی صورت گرفته است اما باید کارها تقسیم شده و محوریت اقدامات با استانداری خراسان رضوی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار