کد خبر: 1054511
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
رئیس قوه قضاییه گفت: محور برنامه‌های قوه قضاییه سند تحول است و این دوره دوره تحول و تعالی خواهد بود و باید همانطور که انتظار مردم است با وحدت و یکپارچگی با همه مسئولین قدم‌های بلندی برداریم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: آیین تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه صبح امروز برگزار شد. حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در این مراسم اظهار کرد: من خوشحال بودم که کس دیگری به این سمت انتخاب می‌کردند و من در خدمت ایشان می‌بودم، ولی تقدیر اینگونه بود و من دلم بسیار روشن است که با فضل پروردگار و کمک دیگران قدم‌هایی را برای قدمت به مردم و نظام برداریم.

رئیس قوه قضاییه افزود: از کسانی که در این ایام با اظهار محبت‌هایشان این طلبه حقیر را دلگرم کردند تشکر می‌کنم و از خدا می‌خواهم که درک صحیح شرایط، اخلاص در عمل و تحمل این بار سنگین را به من عنایت کند.

محور برنامه‌های قوه قضاییه سند تحول است

وی با تأکید بر سند تحول قضایی گفت: محور برنامه‌های قوه قضاییه سند تحول است و این دوره دوره تحول و تعالی خواهد بود و باید همانطور که انتظار مردم است با وحدت و یکپارچگی با همه مسئولین قدم‌های بلندی برداریم.

محسنی اژه‌ای در ادامه به بیان محور‌های اصلی برنامه‌های قوه قضاییه در دوره جدید پرداخت و گسترش عدالت در همه ساحت‌ها، مبارزه جدی‌تر و قاطع‌تر با فساد در همه عرصه‌ها و توسعه فناوری برای خدمت بهتر و ارزان‌تر و در مواردی به صورت مجانی را سه برنامه اول قوه قضاییه دانست.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی از برنامه‌های اصلی قوه قضاییه است، گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند منجر به پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه شود.

گسترش آزادی‌های مشروع نیاز به سازوکار دارد

وی ایجاد سازوکار‌های گسترش آزادی‌های مشروع را برنامه دیگر قوه قضاییه در دوره جدید برشمرد و اظهار کرد: آزادی‌های مشروع سازوکار و تعریفی می‌خواهد تا از آزادی‌های مشروع بیش از پیش بتوانیم دفاع کنیم.

محسنی اژه‌ای بازنگری در ارتباط ضابط و قاضی و بازنگری در نحوه سرویس‌دهی به مقامات امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی را از دیگر ضرورت‌های تحول دستگاه قضا دانست و گفت: باید به صورت گسترده برای همه اقشار جامعه آرامش ایجاد شود و از نفوذ بدخواهان به بخش‌های نظام جلوگیری شود.

وی افزود: به علاوه باید از تفحص و تجسس بی‌مورد در مواردی که اسلام و قانون اجازه نداده است، جلوگیری شود.

جا دارد که مردم خانواده بزرگ قوه قضاییه را بشناسند

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر نیاز به توجه مضاعف به خانواده قوه قضاییه گفت: در این موضوع تلاش‌های بسیاری شده است، اما هنوز جا دارد که این خانواده بزرگ را مردم بشناسند. ما بسیار قضات و مدیران شایسته داریم که زحتمشان بر مردم پوشیده است.

وی افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود صیانت کامل از قوه قضاییه است؛ چراکه در این قوه اگر لکه کدری هم باشد دیده می‌شود.

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه قوه قضاییه باید ملجاء و پناه هر تظلم‌خواهی باشد گفت: هرکس مورد ظلم قرار گرفت باید بتواند به قوه قضاییه مراجعه کند و حق خود را ارزان و سریع به دست آورد.

باید به افراد کم‌توان نگاه ویژه داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: باید به کسانی که نه زبان گفتن دارند و نه پای آمدن، نگاه و کمک ویژه داشته باشیم. الان افرادی هستند که نمی‌توانند وکیل بگیرند و از طرفی به قانون هم آشنا نیستند، این افراد توان پرداخت پول به وکیل و کارشناس هم ندارند بنابراین ما باید نگاه ویژه‌ای نسبت به این قشر داشته باشیم و در این مرحله دولت و مجلس حتما باید کمک کنند.

وی افزود: با حضور آیت الله رئیسی که بر تمام کمبود‌های قوه قضاییه وقوف دارند، در قوه مجریه، امیدواریم بتوانیم بسیاری از مشکلات دستگاه قضا را حل کنیم.

رئیس دستگاه قضا در پایان گفت: از همه رسانه‌ها و صاحبان تریبون استمداد کمک دارم. از نقد منصفانه صاحبان نظر استقبال می‌کنم و تقاضا دارم به ما کمک کنند و یاریمان دهند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار