کد خبر: 1054486
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
مدیرعامل شرکت برق اردبیل:
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در اواسط نخستین ماه از تابستان ۱۴۰۰ مصرف برق در استان اردبیل رکورد زد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین قدیمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از اول صبح تا عصر روز گذشته همشهریان در استان اردبیل با مصرف بیش از ۴۳۰ مگاوات برق رکورد مصرف سال ۱۴۰۰ را شکسته و بالاترین میزان مصرف را در چهار ماهه امسال به ثبت رساندند.

وی تصریح کرد: امروز صنعت برق شرایط سخت و بسیار دشواری را در گذر از تابستان گرم سپری می‌کند به گونه‌ای که فاصله برق تولیدی و مصرف به شدت افزایش یافته و در حقیقت در حال عبور میزان مصرف از تولید هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل فاصله تولید برق به میزان ۱۱ هزار مگاوات و مصرف را تا ۴۳ هزار مگاوات یادآور شد و گفت: ۳۷ مگاوات مدیریت اضطراری برق استان است که در ساعات پیک ما شاهد بالا رفتن میزان مصرف همشهریان به ویژه در مناطق شمالی هستیم.

قدیمی افزود: چنانچه همکاری شهروندان در مصرف برق ادامه پیدا نکند، ما مجبور خواهیم شد در روزهای آینده خاموشی‌های بیشتری را اعمال کنیم و از امروز نیز برخی خاموشی‌ها در برخی از مناطق استان اعمال شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: همشهریان با مراجعه به سایت شرکت برق می‌توانند در جریان ساعات خاموشی برق به صورت آنلاین قرار گرفته و همراهی بیشتر خود را با این مجموعه در گذر از این روزهای گرم انجام دهند.

قدیمی اضافه کرد: ما در وهله اول با همکاری خوب بخش صنعت، کشاورزی، ادارات و همچنین روشنایی معابر سعی در کنترل مصرف و بار اعلام شده روزانه داریم و در صورت بالا رفتن میزان مصرف خانگی مجبور به اعمال خاموشی در برخی از مناطق استان هستیم.

وی بیان کرد: برای شمال استان اردبیل تا ۸۲ مگاوات برق از طریق جمهوری آذربایجان تأمین می‌شود و ما برای سایر مناطق استان نیز از طریق تولیدات و به صورت توزیع شبکه سراسری تأمین برق را انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل ادامه داد: همکاران ما به صورت لحظه‌ای با حضور در مرکز دیسپاچینگ سعی می‌کنند تا مصرف را کنترل و اعمال خاموشی‌ها را به طور مساوی برای همه نقاط در نظر بگیرند که در این بین خاموشی در بیمارستان‌ها و مراکز حساس جز استثنائات محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر