کد خبر: 1054482
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
مدیرعامل آبفای اردبیل:
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: ما تمام ظرفیت تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل را در تابستان امسال به کار گرفتیم تا شبانه‌روزی تولید و انتقال آب به شهرهای اردبیل و سرعین انجام شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا نعمت سلطانی در جریان بازدید از تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر از یک‌هزار و ۵۵۰ لیتر در ثانیه ظرفیت تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل به صورت صد درصد استفاده می‌شود تا مشکلی در تأمین آب ساکنان اردبیل و سرعین به وجود نیاید.

 وی تصریح کرد: هر چند منابع آب پشت سد یامچی ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما در ماه‌های اخیر تمام تلاش بر این است تا از ظرفیت تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل بهره‌برداری شده و نیاز شهروندان تأمین شود.

وی به افزایش ۱۵ درصدی مصرف آب در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: اگر همین روند افزایش مصرف ادامه پیدا کند ما در تأمین آب شرب اردبیل و سرعین با مشکل جدی روبه‌رو خواهیم شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل تصریح کرد: در حالی که در سال‌های گذشته تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب تصفیه و به اهالی تحویل می‌داد هم اکنون به شکل صد درصد ظرفیت و به میزان یک‌هزار و ۵۵۰ لیتر در ثانیه فعالیت می‌کند و با این اوضاع ما جوابگوی مازاد مصرف شهروندان نیستیم.

نعمت سلطانی بهره‌گیری از ظرفیت ۳۵۰ لیتر در ثانیه آب زیرزمینی را برای تأمین آب شرب بخشی از شهر اردبیل یادآور شد و افزود: رکورد استفاده از آب در سال‌های گذشته یک‌هزار و ۹۰۰ لیتر در ثانیه بوده که با توجه به گرمای شدید امسال پیش‌بینی می‌کنیم این رکورد شکسته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سد یامچی و تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل دیگر بیشتر از این ظرفیت ندارد و باید با تلاش مسئولان استانی و نمایندگان مجلس فکری به حال ساخت مودل دوم تصفیه‌خانه آب شرب اردبیل کنیم.

نعمت سلطانی اضافه کرد: باید از امسال منابع مورد نیاز برای احداث این تصفیه‌خانه تأمین شود تا در سال‌های آینده با توجه به افزایش مشترکان و نیاز آنها بتوانیم از ظرفیت مودل دوم نیز استفاده کنیم.

وی بیان کرد: هر چند علاقه‌ای به جیره‌بندی و قطعی آب شرب در اردبیل نداریم ولی شهروندان باید قطره قطره آب لوله‌کشی به منازل و محیط‌های پیرامونی خود را قدر بدانند و در مصرف آن دقت لازم را داشته باشند چرا که کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و مصرف بالای آب مشکلاتی را برای سایر شهروندان رقم می‌زند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر