کد خبر: 1054015
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
وزیر امور خارجه اوکراین در پاسخ به سخنان رئیس جمهور روسیه مدعی شد: پوتین آرزو دارد درباره مسائل اوکراین در روسیه تصمیم گیری شود.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت روسیه و اوکراین دو کشور جدای از هم هستند.

وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که روسیه و اوکراین را یک ملت خوانده بود، مدعی شد: اوکراین و روسیه دو کشور جداگانه هستند. روسیه در سال ۲۰۱۴ به اوکراین حمله کرد، هزاران نفر را کشت و سرزمین‌های ما را به اشغال خود درآورد، اگر مسکو این کار‌ها را نمی‌کرد می‌توانستیم تنها همسایگان خوبی برای هم باشیم.

کولبا مدعی شد: مسئول کامل تفرقه بین ملت ما و روسیه، پوتین است که تجاوز را آغاز کرد.

او همچنین ادعا کرد: پوتین آرزو دارد درباره مسائل اوکراین در روسیه تصمیم گیری شود.

روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک برنامه سالانه تلویزیونی مستقیم درباره اینکه چرا اوکراین در فهرست کشور‌های غیردوست روسیه قرار نگرفته، گفت: فکر نمی‌کنم اوکراینی‌ها با روس‌ها دشمن باشند. او در سخنان خود روس‌ها و اوکراینی‌ها را یک ملت خواند.

با شروع رزمایش نظامی اوکراین و آمریکا در دریای سیاه با عنوان «نسیم دریا»، روسیه سامانه‌های دفاع هوایی خود را در کریمه (در دریای سیاه) آزمایش و حدود ۲۰ هواپیمای جنگی، بالگرد، بمب افکن‌های Su-۲۴ M و همچنین سامانه‌های موشکی زمین به هوا S-۴۰۰ و پانتسیر «Pantsir» را در دریای سیاه مستقر کرده است.

نیرو‌های اوکراین از سال ۲۰۱۴ و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه با جدایی طلبان طرفدار روسیه در منطقه دونتسک و لوگانسک واقع در شرق اوکراین می‌جنگند. کی‌یف، مسکو را به ارسال سلاح و نیرو برای تشدید بحران متهم می‌کند، اما مقامات روسیه به شدت این اتهامات را رد می‌کنند.

پس از کودتا در کی‌یف، پایتخت اوکراین در سال ۲۰۱۴، شهروندان منطقه دونباس از تأسیس دو جمهوری محبوب - جمهوری دونتسک و جمهوری لوگانسک خبر دادند. اوکراین با آغاز یک عملیات جنگی علیه آن‌ها در تلاش برای به دست آوردن دوباره کنترل منطقه به آن‌ها واکنش نشان داد. این تلاش بی نتیجه بود، زیرا بسیاری از شهروندان منطقه که روس یا روسی زبان بودند داوطلب دفاع از دو جمهوری بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار