کد خبر: 1053772
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
بررسی آمار صادرات فرش دستباف ایران نشان می‌دهد که صادرات فرش دستباف ایران در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته است.

بررسی آمار صادرات فرش دستباف ایران نشان می‌دهد که صادرات فرش دستباف ایران در دو ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته است.
به گزارش فارس، صادرات فرش دستباف ایران در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. در دو یا سه سال اخیر صادرات فرش دستباف ایران کاهش چشمگیری یافته بود. بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد، صادرات فرش دستباف در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی به میزان ۶/۸۴ درصد و به لحاظ وزنی ۲۷۵ درصد رشد داشته است. براساس این گزارش در دو ماهه ابتدای امسال ۹/۳۶۶ تن فرش دستباف ایرانی به ارزش ۸/۴ میلیون دلار صادر، در حالی که در دو ماهه اول سال ۱۳۹۹ در مجموع ۸/۹۷ تن فرش دستباف ایران به ارزش ۶/۲ میلیون دلار صادر شده است. ژاپن و آلمان جزو اولین خریداران فرش دستباف ایرانی در میان ۳۳ کشور خریدار فرش دستباف ایران قرار دارند. بررسی آمار صادرات فرش دستباف ایران در اردیبهشت ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در این ماه ۴/۲۱۴ تن فرش دستباف به ارزش ۷/۲ میلیون دلار صادر شده است. با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۹ طی ماه اردیبهشت ۱/۸۴ تن فرش به ارزش ۱/۲ میلیون دلار صادر شده است. صادرات فرش دستباف ایران در اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ به لحاظ وزنی ۱۵۵ درصد و از نظر ارزشی ۵/۲۸ درصد رشد داشته است. صادرات فرش دستباف ایرانی در سال ۱۳۹۶ به ارزش ۴۲۶ میلیون دلار بوده که در سال ۱۳۹۷ به ۲۳۸ میلیون دلار کاهش یافته است و با افت شدید صادرات فرش دستباف، در سال ۱۳۹۸ ارزش صادرات فرش دستباف به ۶۹ میلیون دلار رسید. رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف علت کاهش صادرات به خصوص در سال‌های ۹۸ و ۹۹ را عوامل مختلف از جمله محدودیت‌های صادراتی بعد از تحریم‌ها و همچنین مشکلات رفع تعهد ارزی عنوان می‌کند. ۱۰ کشور اول واردکننده فرش دستباف از ایران در سال ۱۳۹۷ عبارتند از کشور‌های ایالات متحده امریکا، آلمان، امات متحده عربی، ژاپن، لبنان، استرالیا، کانادا، قطر، ایتالیا و پاکستان و ۱۰ کشور اول واردکننده فرش دستباف از ایران در سال ۱۳۹۸ نیز کشور‌های ژاپن، آلمان، امارات، لبنان، آفریقای جنوبی، قطر، ایتالیا، استرالیا، انگلیس و هند بودند که در سال ۱۴۰۰ نیز همچنان ژاپن و آلمان جزو خریداران اول فرش ایران به شمار می‌روند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار