کد خبر: 1053708
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
فرماندار مشهد خبرداد
فرماندار مشهد گفت: بیش از ۴۵ درصد مردم مشهد در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ مشارکت کردند که این رقم بیشترین میزان مشارکت در میان کلانشهرهای کشور بوده است.

محمد رضا هاشمی  در نخستین نشست شورای اداری شهرستان مشهد در سال ۱۴۰۰ افزود: ۴۵ هزار نیروی انسانی درحوزه نظارت، اجرا، بازرسی و امنیت در جریان برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در قالب هزار و ۸۹۲ شعبه اخذ رای شهرستان مشهد مشارکت داشتند.

وی ضمن تجلیل از حضور خوب مردم مشهد در انتخابات گذشته اضافه کرد: فرمانداری با ۵۰ نفر نیروی اداری بیشتر از  برخی استانها با داشتن هفت یا ۱۸ شهرستان در حوزه انتخابات فعالیت داشته و این نرخ مشارکت را به دست آورده است.

فرماندار مشهد تعداد شعب اخذ رای در شهر مشهد را هزار و ۵۱۴ شعبه عنوان کرد و گفت: انتخابات ۲۸ خرداد شورای شهر در مشهد به صورت تمام الکترونیک و بنا به درخواست هیات نظارت، رای گیری در کمتر از یک درصد از شعب اخذ رای به صورت دستی انجام شد.

هاشمی نهاد فرمانداری را پاسخگوی اصلی در خصوص تامین امنیت و برگزاری انتخابات دانست و افزود: با اتمام فرایند انتخابات اکنون باید به وظیفه شرعی و دینی خود در سال حمایت از تولید و مانع زدایی توجه لازم را مبذول کنیم و مدیران ادارات موضوع حمایت از سرمایه گذاری را در اولویت قرار دهند.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از تولید نباید هیچ سرمایه گذاری پشت در اتاق مدیری معطل بماند و در خصوص مانع زدایی ها از تولید باید همت مضاعف صرف شود چرا که تعطیلی هر کارگاه به معنی افزایش افراد بیکار و همچنین افرایش آسیبهای اجتماعی است.

فرماندار مشهد بر اهمیت تامین آب شرب در ۳۹۵ روستای شهرستان مشهد تاکید کرد و گفت: حدود ۳۷۵ روستا از این تعداد زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار دارند و متاسفانه تعدادی روستا نیز اکنون با تانکر آبرسانی می شوند و اگر به این مساله توجه نشود به مساله مهاجرت به مشهد و حاشیه نشینی دامن زده خواهد شد.

پنج شهرک صنفی در مشهد احداث می شود

عضو هیات رییسه اتاق اصناف شهرستان مشهد نیز در این جلسه گفت: ۱۵۰ هزار واحد صنفی زیر مجموعه ۹۶ اتحادیه صنفی در مشهد فعالیت دارند و ساماندهی این واحدها در سطح خرد با اتحادیه های مربوطه  و درسطح کلان با اتاق اصناف شهرستان است.

هادی مخملی افزود: طی تفاهمنامه با فرمانداری مشهد ساخت پنج شهرک صنفی را در دستور کار قرار گرفته است و به زودی مراسم کلنگ زنی شهرک آهن و پروفیل مشهد هم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: پارسال به واسطه شیوع کرونا چهار ماه تعطیلی کامل اصناف را تجربه کردیم که این مساله وضعیت بسیار بدی برای اصناف شهرستان ایجاد کرد لذا از همه دستگاهها از جمله دستگاه مالیاتی و بانکها می خواهیم با واحدهای تولیدی و توزیعی شهرستان مشهد همراهی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار