کد خبر: 1053649
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
رئیس شورای شهر تهران به گزارش «جوان» پاسخ داد

پس از انتشار گزارشی در همین صفحه با عنوان «باغ آخر اصلاح‌طلبی»‌رئیس شورای شهر تهران پاسخی را به دفتر روزنامه ارسال کرده است.
پاسخ رئیس شورای شهر تهران به گزارش «جوان» به شرح زیر است: «مطلب باغ آخر اصلاح‌طلبی»، درباره رأی غیر باغ بودن به زمینی مزروعی متعلق به یک تعاونی، از ابتدا تا انتها دارای فرضیات نادرستی است، از جمله اینکه ملک باغی قدیمی در محله امیرکبیر است در حالی که زمینی در انتهای بلوار امیرکبیر منطقه ۲۲ تهران است، خطای دیگر گزارش فوق درباره رأی باغ ملک مذکور در سال ۱۳۹۲ می‌باشد که عنوان گردیده جهت مصون بودن از ساخت و ساز صادر شده در حالی که این رأی جهت صدور مجوز برج باغ صادر گردیده است و اکنون به جهت ابطال مصوبه برج باغ امکان ساخت و ساز در این زمین وجود نداشته است.
جهت اطلاع خوانندگان روزنامه جوان، ملک مذکور که متعلق به تعاونی کارکنان منطقه ۱۸ شهرداری می‌باشد، بدون آنکه نصاب درختان با سند مشجر داشته باشد، جهت صدور مجوز برج باغ از سوی شورای شهر دوره سوم، باغ شناخته شد، اما با ابطال مصوبه برج باغ امکان صدور پروانه ساخت در این ملک وجود نداشت، با ابطال رأی باغ بودن این ملک، توسط دیوان عدالت اداری مجدداً پرونده به شورای شهر جهت بررسی ارجاع گردید و متعاقب آن تجمعاتی از سوی اعضای این تعاونی در خیابان بهشت صورت گرفت که با سر دادن شعار‌های تند و توهین‌آمیز و تهدید به خودسوزی خواستار غیرباغ شناخته شدن ملک مذکور بودند.
با توجه به رأی دیوان عدالت اداری و اینکه ملک مذکور فاقد نصاب درختان به عنوان یکی از معیار‌های باغ بودن می‌باشد، اکثریت اعضای شورای شهر رأی به غیر باغ بودن ملک مذکور دادند؛ لذا انتشار گزارش آن روزنامه که فاقد حقایق اصلی موضوع و همچنین دربردارنده اطلاعات نادرست می‌باشد و درج از یک جمله رئیس جلسه را که به صورت مزاح بیان شد، به عنوان تیتر، اقدامی غیرحرفه‌ای بوده که انتظار دارد از سوی آن روزنامه محترم تصحیح گردد.

«جوان»: گزارش مستند «جوان» نه‌تن‌ها مبتنی بر «فرضیات نادرست» نیست که از قضا کاملاً مبتنی بر اظهارات مطرح‌شده در صحن شورای شهر و مدارک مستدل ابرازی از خود اعضا است؛ به‌رغم اشاره در گزارش اصلی، اهم مستندات گزارش «جوان» مجدداً، تیتروار و با جزئیات بیشتر بیان می‌شود:
۱- اساس گزارش «جوان» به واگذاری خلاف قانون و عرف یک باغ مشجر به شرکت تعاونی شهرداری جهت ساخت و ساز اشاره دارد که در هیچ کجای جوابیه ارسالی از سوی رئیس محترم شورای شهر، این موضوع رد نشده‌است. مضاف بر این، همه تلاش‌های آقای رئیس برای جلب‌نظر موافق اعضای شورای شهر در نهایت هم نتوانسته است اتفاق آرا یا حتی اکثریت مطلق اعضای شورا را قانع کند تا به این باغ‌فروشی رأی مثبت دهند، بلکه طبق صورتجلسه شماره ۳۰۵ شورای شهر تهران، تنها ۱۱ نفر به خواسته آقای رئیس رأی مثبت داده‌اند، آن هم با خواهش و تمنا‌های قبل و حین رأی‌گیری!
۲- موقعیت مکانی باغ مزبور هم در هیچ کجای گزارش «جوان» اشتباه ذکر نشده‌است. عبارت «باغ قدیمی» عبارت درستی است که گویای قدمت باغ با درختان زیاد است. اینکه از لفظ «قدیمی» استفاده شده که منظور گزارش «جوان» باغی در خیابان قدیمی امیرکبیر در منطقه ۱۲ تهران است، نه بلوار امیرکبیر در منطقه ۲۲، عجیب و نشان از شتابزدگی در تنظیم جوابیه دارد.
۳- تجمع، توهین و تهدید به خودسوزی (!)، مجوزی برای اقدامات فراقانونی با تصمیمات دقیقه نودی نیست!
۴- همان‌گونه که سایر اعضای شورای شهر هم در صحن شورا تصریح کرده‌اند، ملک مزبور به تأکید کمیسیون ماده ۷ خود شهرداری، باغ است و نباید مجوز ساخت و ساز در آن داده شود. همچنین، برخی از اعضای شورای شهر در جلسه یک‌شنبه تأکید داشته‌اند که پرونده این ملک در سال ۹۱ مطرح و همان موقع هم با در نظر داشتن جمیع جهات و دریافت گزارش‌های کارشناسی، باغ به شمار آمده و پرونده آن بسته شده‌است. به گواه مذاکرات صحن شورا، طرح چندباره پرونده این ملک برای کسب مجوز ساخت و ساز، برای خود اعضای شورای شهر هم عجیب بوده‌است!
۵- در انتهای پاسخ رئیس محترم شورای شهر به گزارش «جوان» ذکر شده که اصرار آقای محسن هاشمی برای جلب نظر موافق اعضا جهت ساخت و ساز در باغ مورد بحث، «مزاح» بوده‌است! بله، ما نیز بر این گفته صحه می‌گذاریم که آقای هاشمی با لحنی «مزاح» گونه و البته با الحاح و اصراری «جدی» حین رأی‌گیری از اعضا (که خود کاری غیرقانونی است) در نهایت «قول انتخاباتی» خود را ادا کرده، باغ ۹ هزار و اندی متری را هبه کرده تا در آن ساخت و ساز کنند و ایشان مدیون نمانند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار