کد خبر: 1053541
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
این روز‌ها با افزایش اشتباهات داوری و نظرات مختلف کارشناسان این رشته و همچنین نیاز به گرفتن میزبانی مسابقات بین‌المللی، فوتبال ایران بیش از هر زمانی به امکانات داوری و به خصوص VAR نیاز دارد.
هر چیزی زمانی دارد و اکنون فوتبال ایران به جایی رسیده که ملزم به استفاده از تکنولوژی‌های روز داوری است. صحنه گل پرسپولیس در دیدار با مس رفسنجان به قدری مشکوک بود که حتی چند کارشناس داوری در گفتگو با رسانه‌های مختلف از جمله ایسنا، بار‌ها نظر خود را درباره‌اش تغییر دادند، همینطور بازی دیشب (شنبه) پدیده و تراکتور اعتراض زیادی را به خصوص از سوی کادر فنی تراکتور در پی داشت و رسول خطیبی و دستیارانش معتقد بودند که داور باید ۲ پنالتی به سود این تیم اعلام می‌کرد.

در قبال همه این اتفاقات و حواشی مختلف که پیرامون داوری فوتبال ایران رخ داده است، واکنش کمیته داوران تنها سکوت بوده و انگار مدیران این کمیته درگیر کار‌های شخصی خود هستند؛ درگیر این که چطور با یک حکم بتوانند دو شغل اجرایی در فوتبال داشته باشند و بی‌خیال میز‌ها و سمت‌ها نشوند. در روز‌هایی که فوتبال ایران بیشتر از همه به تکنولوژی‌هایی مثل VAR و خط دروازه نیاز دارد، افشاریان و سایر دوستان فدراسیون فوتبال دست روی دست گذاشته‌اند و فقط تماشا می‌کنند که فوتبالی‌ها به خاطر یک سوت و یک تصمیم چطور به سر و کله هم می‌زنند و با هم می‌جنگند. تصمیمی که قرار بود در زمان حضور داود رفعتی در فدراسیون فوتبال و در زمان ریاست مهدی تاج گرفته شود، پشت گوش انداخته شد و حالا کاغذ‌ها و فاکتور‌هایی که رفعتی برای خرید این سیستم‌ها گرفته بود، در گوشه کشو خاک می‌خورد.

فوتبالی که نمی‌تواند درست بودن یا نبودن یک هند یا یک صحنه گل را ثابت کند و کارشناسان داوری آن، بار‌ها نظرات متفاوت می‌دهند، چطور فردا روزی می‌تواند داعیه میزبانی مقدماتی جام جهانی یا حتی جام ملت‌های آسیا را داشته باشد؟ باشگاه‌هایش چطور می‌توانند میزبانی را از چنگ عربستانی‌ها و لابی‌های قوی آن‌ها در بیاورند تا هواداران فوتبال دوست ایرانی دوباره از نزدیک شاهد بازی‌های تیم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا باشند؟ به نظر می‌رسد دیگر وقت حضور VAR در فوتبال ایران فرا رسیده و خداداد افشاریان و شهاب‌الدین عزیز خادم باید فکری به حال این موضوع بکنند. نه تنها این امکانات باعث تمام شدن حواشی و جنگ‌های داخلی در لیگ است، بلکه پایه و اساس گرفتن میزبانی مسابقات بین‌المللی است.

وقت این است که رییس کمیته داوران و رییس فدراسیون فوتبال از پشت این دیواری که از داوران ساخته‌اند، کنار بیایند و مردانه با مشکلات مواجه شوند و با آن‌ها برخورد و برای حل‌شان تلاش کنند. قصه فدراسیون قبلی و تغییرات زیاد مدیران کمیته داوران نباید دوباره تکرار شود تا داوری و فوتبال ایران دوباره روی دور باطل نیفتند و قدمی به سوی پیشرفت بردارند. از حالا تا شروع فصل جدید، افشاریان و دیگر مدیران فدراسیون فوتبال، وقت دارند که این مشکل را حل کنند و یک بار برای همیشه به تمام حرف و حدیث‌ها در خصوص تهمت‌هایی که به داوران زده می‌شود، پایان دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار