کد خبر: 1053365
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
غریب‌آبادی:
نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی با بیان اینکه ایران ملزم به اجرای تعهدات فراتر از برجام نیست، گفت: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: کاظم غریب‌آبادی نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی در گفتگوی تلویزیونی درباره زیاده‌خواهی آژانس انرژی اتمی سازمان ملل گفت: ایران بر مبنای حسن نیت پس از لغو تفاهم فنی با اعتبار سه ماهه، داده‌ها را همچنان برای یک ماه دیگر ضبط و نگهداری می‌کرد. تفاهم با آژانس یک تفاهم سیاسی و صرفاً براساس پادمان‌های بین‌المللی است.

نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی درباره تفاهم فنی مشترک بین دو طرف و عدم پاسخ ایران در این خصوص، گفت: آژانس هیچگونه وظیفه‌ای برای ارائه گزارش در مورد تفاهم منقضی شده مشترک و ثبت داده‌ها نداشته و ندارد.

غریب‌آبادی با تأکید بر تعهدات پادمانی آژانس افزود: ایران ملزم به اجرای تعهدات فراتر از برجام نیست. ضبط یک ماه داده‌ها پس از لغو تفاهم‌نامه فنی فقط بر اساس حسن نیت و نه به عنوان تعهدات ایران به آژانس بین‌المللی بود.

وی گفت: ایران الزامی برای انجام درخواست آژانس ندارد، نقش آژانس صرفاً در حد یک مجری است.

نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی با بیان اینکه این آمریکا است که باید به برجام برگردد، نه ایران، گفت: این اظهارات با پیام‌های سیاسی همراه است. ما هم مکرراً اعلام کردیم تا انتظارات ما برآورده نشود، توافقی صورت نخواهد گرفت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
0
0
افرین جناب اقای غریب ابادی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار