کد خبر: 1053329
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ارجاع پرونده قرارداد ویلموتس به دادسرا خبر داد
متهمان پرونده ویلموتس منتظر برخورد دستگاه قضا باشند. بررسی پرونده شکایت مربی بلژیکی از فدراسیون فوتبال کشورمان یک بار دیگر داغ دل همه را تازه کرد. این پرونده در حالی در دادگاه عالی ورزش (CAS) مورد بررسی قرار گرفت که رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز از معرفی متهمان پرونده به دادسرا خبر داد.
شیوا نوروزی

سرویس ورزشی جوان آنلاین: متهمان پرونده ویلموتس منتظر برخورد دستگاه قضا باشند. بررسی پرونده شکایت مربی بلژیکی از فدراسیون فوتبال کشورمان یک بار دیگر داغ دل همه را تازه کرد. این پرونده در حالی در دادگاه عالی ورزش (CAS) مورد بررسی قرار گرفت که رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز از معرفی متهمان پرونده به دادسرا خبر داد.

مارک ویلموتس به همراه وکلایش کمر همت بسته تا خسارتی ۶ میلیون یورویی را روی دست فدراسیون بگذارد که البته با احتساب جریمه و دیرکردش این رقم بیشتر از این‌ها خواهد شد. تنها امید واهی که آقایان دارند اعلام نتیجه از سوی دادگاه عالی ورزش به سود فدراسیون فوتبال کشورمان است!
اتفاقی که با توجه به قرارداد پرابهام و شبه‌ترکمانچای بسته شده در سفارت ایران در بروکسل بسیار بعید به نظر می‌رسد.
داستان سردراز دارد
مارک ویلموتس با اینکه فقط چند ماه سکاندار تیم ملی کشورمان بود و در این مدت هم با نتایج ضعیف و رفتار غیرحرفه‌ای تاریخ‌ساز شد، اما سایه شوم آن قرارداد ننگین هنوز بالای سر فوتبال و ورزش کشور است. از آن زمان تاکنون سرمربی تیم ملی عوض شد، تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی نتایج گذشته را جبران کرد و حتی رئیس جدید فدراسیون نیز روی کار آمد، اما ویلموتس، دستیاران و وکلایش دست از سر ما برنداشته‌اند. قصه قرارداد مخفیانه، مشکوک و سفارشی امضا شده در پایتخت بلژیک سردراز دارد و به سادگی یقه فدراسیون را ول نخواهد کرد، مگر اینکه پروژه دریافت غرامت چند میلیون یورویی توسط ویلموتس و شرکا به ثمر بنشیند. متأسفانه مدیران بازنده فوتبال سال‌هاست که با تصمیمات خود منافع ملی را هدر می‌دهند و خسارت سنگینی روی دست بیت‌المال می‌گذارند. دسته گلی که مهدی تاج و رفقایش به آب دادند، تاریخی‌ترین افتضاحی است که در فوتبال ما اتفاق افتاده و معلوم نیست تاوانش را چه کسی یا کسانی خواهند پرداخت.
جلسه ۱۴ ساعته
برخلاف ما که برای عقد یک قرارداد هنگفت فوتبالی خیلی زود، بدون تأمل، بدون بررسی و در نظر گرفتن همه جوانب به نتیجه می‌رسیم، دادگاه عالی ورزش پرونده شکایت ویلموتس از ما و دفاعیه فدراسیون فوتبال را طی دو جلسه طولانی‌مدت مورد بررسی قرار داد. علاوه بر دستیاران این مربی که طبق حکم فیفا باید یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو به آن‌ها بپردازیم، ویلموتس نیز خواهان دریافت ۶ میلیون یورو از فدراسیون فوتبال است و در صورتی که رأی دادگاه CAS به نفع او صادر شود باید حق دادرسی ویلموتس را نیز پرداخت کنیم. طبق گفته معاون وزیر ورزش، دادگاه عالی دو جلسه ۱۰ و چهار ساعته برگزار کرده تا در مورد ادعای ما و ویلموتس تصمیم‌گیری کند. نتیجه نهایی نیز قرار است ماه آینده اعلام شود.
کابوس تمام شده، نشده؟!
مهدی علی‌نژاد معتقد است، چون نتایج تیم ملی با اسکوچیچ خوب بوده، یعنی کابوس ویلموتس به پایان رسیده است. هرچند که در واقعیت اینگونه نیست و مرد بلژیکی تا یک پول هنگفت به جیب نزند دست‌بردار نیست، ولی معاون قهرمانی وزیر ورزش روز گذشته در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون تیروکمان با تأکید بر این موضوع به جلسه دادگاه عالی ورزش اشاره کرد: «روز چهارشنبه و پنج‌شنبه دادگاه عالی ورزش جلساتی را برگزار کرد که حدود ۱۰ ساعت روز چهارشنبه و حدود چهار ساعت روز پنج‌شنبه به صورت وبینار صحبت‌ها مطرح شد. دو نفر متخصص حقوقی و وکلای ما، حرف‌ها و دفاعیات‌شان را بیان کردند. سه داوری که حضور داشتند خیلی منصفانه و بی‌طرفانه اظهارنظر کردند و فکر می‌کنم تا اواسط مردادماه هم رأی صادر شود.» به‌رغم اینکه شواهد و قرائن حاکی از شانس زیاد ویلموتس در این پرونده است، اما علی‌نژاد از همه خواست تا اعلام رأی نهایی دندان روی جگر بگذارند: «کابوس ویلموتس در میدان تمام شده و دیگر خبری از نتایج ضعیف تیم ملی نیست و دیگر تبعاتی از حضور وی در فوتبال ایران دیده نمی‌شود. در بخش حقوقی هم کار‌ها ادامه دارد و رأی دادگاه هم قابل پیش‌بینی نیست. در این دوره با توجه به ورود وزارت ورزش و تیم‌های قدرتمند حقوقی، هرچه در توان حقوقی کشور بود، گذاشتیم و برای شنیدن نتیجه نهایی باید صبر کنیم تا CAS نظر خود را اعلام کند.»
این ۸ نفر
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اگرچه با نتایج ضعیفی که با تیم کشورمان گرفت هنوز نتوانسته تیم جدیدی برای خود دست و پا کند و پیشنهادی در حد و اندازه‌های قراردادی که مهدی تاج با او بست، نداشته، اما در عوض با خیال راحت در شبکه آلمانی مشغول کارشناسی مسابقات یورو ۲۰۲۰ است. مارک ویلموتس این روز‌ها بازی‌های جام ملت‌های اروپا را کارشناسی می‌کند و منتظر است تا وکلایش خبر‌های خوشی از پرونده‌اش در CAS به او بدهند. در ایران با اینکه متهمان قرارداد ننگین به خیال خود آزادنه زندگی می‌کنند و به تصدی پست‌های جدید و بالاتر می‌اندیشند، اما سازمان بازرسی کل کشور تمامی متهمان پرونده ویلموتس را دادگاهی کرده تا تکلیف خسارت سنگینی که به بارآمده مشخص شود. مدیران وقت فدراسیون از جمله مهدی تاج و اعضای هیئت رئیسه از متخلفان این پرونده هستند.
البته حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان دیروز در نشست خبری خود از اعلام اسامی فوق خودداری کرد، اما رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مقابل خبرنگاران از ارجاع نام هشت نفر به دادسرا خبر داد: «پرونده ویلموتس در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است. این پرونده به دادسرا ارجاع شده و دادسرا پس از رسیدگی به آن، پرونده را به دادگاه ارسال خواهد کرد. هشت نفر از سمت سازمان بازرسی معرفی شده‌اند که در این میان نام افراد مشهور فدراسیون فوتبال هم دیده می‌شود.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
0
0
خوب بود "مسئولین" قبل از بستن با ویلموتس نگاهی‌ به کارنامه‌اش مینداختند:ایشان -از جمله- موفق! شد بعنوان مربی‌ تیم بلژیک (یکی‌ از بهترین تیمهای دنیا)، این تیم را در رقابتهای بین المللی به یک تیم متوسط و ناموفق تنزل دهد.در فدراسیون فوتبال و سایر ورزش‌ها بهتر نیست در آینده بذل و بخششها، حتی اگر از جیب مبارک و نه از بیت المال است صرف پرورش استئعدادهای داخلی‌:مربی‌،ورزشکار،امکانات،...شود؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار