کد خبر: 1053075
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
تیم مجیدی هم با گل‌گهر می‌جنگد هم با حواشی داخلی
قطار لیگ برتر فوتبال ایران بعد از تعویق ۴۰ روزه فردا دوباره به حرکت درمی‌آید. تکلیف قهرمان فصل هنوز مشخص نشده و در حالی که پرسپولیس و سپاهان بیش از همه شانس تصاحب جام را دارند، استقلال نیز تلاش می‌کند با جبران امتیاز‌های از دست رفته خودش را به صدر نزدیک کند. مدعیان برای رسیدن به این هدف باید بیشترین امتیاز را از هفت بازی باقی مانده فصل کسب کنند.
شيوا نوروزي

قطار لیگ برتر فوتبال ایران بعد از تعویق ۴۰ روزه فردا دوباره به حرکت درمی‌آید. تکلیف قهرمان فصل هنوز مشخص نشده و در حالی که پرسپولیس و سپاهان بیش از همه شانس تصاحب جام را دارند، استقلال نیز تلاش می‌کند با جبران امتیاز‌های از دست رفته خودش را به صدر نزدیک کند. مدعیان برای رسیدن به این هدف باید بیشترین امتیاز را از هفت بازی باقی مانده فصل کسب کنند.
هفته بیست و چهارم لیگ روز جمعه با انجام پنج دیدار شروع می‌شود. مس رفسنجان میزبان پرسپولیسی است که برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی خیز برداشته است. سرخپوشان طی چهار فصل جام قهرمانی را در اختیار داشتند و اجازه ندادند هیچ رقیبی به قلمرو آن‌ها وارد شود. حالا که بازی‌های عقب افتاده برگزار شده و همه تیم‌ها ۲۳ بازی انجام داده‌اند، پرسپولیس پایین‌تر از سپاهان قرار گرفته و اگر نمی‌خواهد قافیه را به زردپوشان اصفهانی ببازد باید از همه فرصت‌های باقی مانده استفاده کند.

مس – پرسپولیس یکی از بازی‌های حساس این هفته است؛ کرمانی‌ها در رفسنجان مقابل تیمی قرار می‌گیرند که هدفی جز قهرمانی ندارد. این در حالی است که شاگردان محمد ربیعی تیم نهم جدول هستند و تنها هدف‌شان ارتقا چند پله‌ای در جدول است. آن‌ها بازی رفت را یک بر صفر به تیم گل‌محمدی واگذار کرده‌اند و با توجه به شرایطی که تیم تهرانی دارد کفه ترازو باز هم به سود پرسپولیس سنگینی می‌کند. مسی‌ها بعد از شکست ساپیا دیگر روز خوش ندیدند و هر سه بازی آخر‌شان مقابل نفت، نساجی و سپاهان را با باخت پشت سر گذاشته‌اند. اینگونه که سرمربی مس مدعی شده نماینده رفسنجان از تعطیلات اجباری لیگ به خوبی استفاده کرده و خودش را برای رویارویی با حریفان قدرتمند آماده کرده است. ربیعی قبل از بازی مدعی شد شاگردانش برای شکست پرسپولیس انگیزه خاصی دارند.
قرمز‌های پایتخت وضعیت شکننده‌ای دارند؛ پرسپولیس یکی از دو تیم ۴۸ امتیازی لیگ است که به خاطر تفاضل گل کمتر صدر جدول در اختیار سپاهان قرار گرفته است. تیم یحیی گل‌محمدی هفته پیش با شکست تراکتورسازی قهرمان سوپرجام شد. آن‌ها در لیگ قهرمانان نیز موفق بودند و به دور حذفی رقابت‌ها صعود کرده‌اند و در جام حذفی نیز یکی از شانس‌های قهرمانی به حساب می‌آیند. با تمام این اوصاف فعلاً تمرکز اصلی تیم روی لیگ برتر است. پرسپولیسی‌ها عزم‌شان را جزم کرده‌اند که امسال هم قهرمان لیگ شوند و رکوردی دیگر به نام خود ثبت کنند. آخرین باخت تیم یحیی مربوط به دو ماه پیش در لیگ قهرمانان آسیا (مقابل الوحده امارات) بوده و از آن به بعد دیگر هیچ تیمی قادر به شکست سرخپوشان نبوده است. پرسپولیس در مقابل مسی‌ها حق از دست دادن امتیاز را ندارد، وگرنه سپاهان که دو روز بعد از این تیم بازی می‌کند از غفلت سرخپوشان استفاده خواهد کرد.

استقلال – گل‌گهر، نبردی کاملاً متفاوت در آزادی است؛ از یک‌سو رویارویی با امیر قلعه‌نویی و از سوی دیگر جدال با حواشی داخلی. آبی‌ها یک بازی عقب‌افتاده با شهرخودرو داشتند که با دو گل به برتری رسیدند و با ۴۰ امتیاز جایگاه‌شان در رده سوم را تثبیت کردند. تیم فرهاد مجیدی اگرچه هنوز فرصت قهرمانی دارد، اما با توجه به اختلاف هشت امتیازی با سپاهان و پرسپولیس جبران این فاصله، آن هم در رقابت با این دو رقیب خیلی سخت به نظر می‌رسد. با این حال کسب سهمیه آسیا را نباید فراموش کرد، به ویژه که استقلال در جام حذفی هم به پرسپولیس خورده و باید احتمال از دست دادن این جام را نیز در نظر بگیرد. بازیکنان استقلال شرایط نسبتاً خوبی دارند و گلزنان این تیم نیز در بازی قبلی با انگیزه ظاهر شدند. منتها مشکل این روز‌های آبی‌ها مسائل غیرفنی و درگیری‌های داخل باشگاه است. جدال لفظی سرمربی و مدیرعامل صدای همه را درآورده و بازیکنان نیز از وضعیت مدیریتی باشگاه گلایه دارند. در روز‌های گذشته حتی بحث برکناری مجیدی نیز به گوش رسید. آبی‌ها در بازی رفت ۲ بر یک گل‌گهر را شکست داده‌اند و تکرار برد دیدار رفت می‌تواند شرایط را به سود تیم مجیدی تغییر دهد.
هدایت تیم مقابل را قلعه‌نویی برعهده دارد، کسی که استقلال را به خوبی می‌شناسد، با این حساب باید منتظر نقشه‌های امیرخان برای این بازی باشیم. تیم سیرجان که برای این فصل هزینه زیادی کرده فعلاً ۳۵ امتیازی است و در رده چهارم قرار دارد. گل‌گهر که برای کسب سهمیه آسیا می‌جنگد برای حفظ جایگاهش باید مراقب سه رقیب دیگر هم باشد؛ آلومینیوم ۳۵ امتیازی، فولاد ۳۴ امتیازی و تراکتور ۳۳ امتیازی هنوز برای صعود در جدول امیدوارند. قلعه‌نویی که قراردادش را با گل‌گهر دو سال دیگر تمدید کرده در مدت زمان تعطیلی لیگ چند بازی دوستانه برای تیمش در نظر گرفت تا از این طریق شاگردانش را برای بازی‌های آخر لیگ آماده نگه دارد.

در سایر بازی‌ها ذوب‌آهن بی‌انگیزه میزبان آلومینیوم اراک است. برخلاف تیم اراکی که شانس گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان و حتی قهرمانی جام حذفی را دارد تیم اصفهانی در انتهای جدول جزو فانوس به دستان است. تیم مجتبی حسینی با ۲۱ امتیاز تیم پانزدهم لیگ برتر است. صنعت نفت در آبادان پذیرای سایپاست؛ نفت و سایپا با ۲۶ و ۲۵ امتیاز به ترتیب در رده ۱۲ و ۱۳ جدول ایستاده‌اند و برای فرار از سقوط به حداکثر امتیاز نیاز دارند. ماشین‌سازی نیز در تبریز به مصاف نساجی می‌رود، ماشین‌سازی با ۱۱‌امتیاز یکی از تیم‌های سقوط‌کننده فصل خواهد بود و نساجی نیز با ۲۲‌امتیاز و قرار گرفتن در رتبه چهاردهم خطر سقوط را احساس می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار