کد خبر: 1053073
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

دو برادر فریبکار که با درج آگهی استخدام در شبکه‌های مجازی دختران جویای کار را فریب داده و از آن‌ها اخاذی می‌کردند بازداشت شدند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ توضیح داد: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره اخاذی از دختران روی میز کارآگاهان پلیس فتا تهران قرار گرفت. بررسی اوراق پرونده حکایت از این داشت که شاکیان همگی دختران جویای کار هستند که در دام دو مرد فریبکار گرفتار شده‌اند. یکی از شاکیان که دختری جوان بود توضیح داد: من از مدت‌ها قبل به دنبال شغل مناسبی بودم. هنگام بررسی آگهی‌های استخدام متوجه شدم که یک شرکت درخواست استخدام منشی با شرایط مناسب داده است. بعد از آن بود که با شماره مورد نظر تماس گرفتم. مردی که به تماسم جواب داد شرایط استخدام و حقوق و مزایای آن را برایم شرح داد. آن مرد از من خواست مدارک لازم را برای تشکیل پرونده برایش ارسال کنم که قبول کردم.
دختر جوان ادامه داد: من مدارک را از طریق شبکه اجتماعی برای آن مرد ارسال کردم و منتظر تماس او شدم. چند روزی که گذشت آن مرد تعدادی از عکس‌های خصوصی‌ام را برایم ارسال کرد. متوجه شدم که او به صورت غیرمجاز به حساب کاربری‌ام دسترسی پیدا کرده و توانسته به عکس‌های خصوصی‌ام دسترسی پیدا کند. او من را تهدید کرد و درخواست پول و رابطه کرد و گفت اگر به خواسته‌اش عمل نکنم عکس‌هایم را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند. شاکی همچنین گفت: من متوجه شدم که آن مرد به شماره‌تماس‌هایم هم دسترسی پیدا کرده و از طریق واتساپ از آن‌ها درخواست پول کرده است که من به شدت ترسیدم و تصمیم به شکایت گرفتم.
بررسی‌شکایت‌های مطرح شده حکایت از این داشت که همه شاکیان از سوی دو مرد فریبکار هدف اخاذی و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مخفیگاه دو متهم در شمال تهران شناسایی شد و هردو بازداشت شدند.
دو متهم که هر دو برادر بودند ابتدا گفتند که در جریان ماجرا نقش ندارند، اما وقتی با مستندات پلیس مواجه شدند چاره‌ای جز اعتراف نداشتند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران با اشاره به لزوم فعالسازی تأیید هویت دومرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی گفت: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری و مدارک هویتی خود به دیگران خودداری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار