کد خبر: 1053037
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
براساس یک مطالعه آماری جدید که در نشریه بهداشت عمومی "لانست" به چاپ رسیده، شمار افراد مبتلا به افسردگی در اروپا بیش از تخمین‌های ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نتایج این بررسی نشان داد که بیش از ۶ درصد مردم اروپا از افسردگی رنج می‌برند.

مطالعه انجام شده در ۲۷ کشور اروپایی نشان داد ۶.۴ درصد آنان به افسردگی مبتلا هستند. در این بررسی اطلاعات بیش از ۲۵۰ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفت.

طبق این بررسی میزان شیوع افسردگی در کشور‌های اروپایی ۶.۴ درصد است که بالاتر از رقم برآورد شده سازمان جهانی بهداشت است. بنابر بررسی‌های این سازمان، میزان افسردگی در کشور‌های اروپایی ۴.۲ درصد است.

همچنین در این بررسی مشخص شد موارد ابتلا به افسردگی در زنان بالاتر بوده و ۷.۷ درصد و در مردان ۴.۹ درصد است. همچنین از این نظر، اختلافات شدیدی بین کشور‌ها مشاهده می‌شود و در کشور‌های پیشرفته از نظر اقتصادی نرخ افسردگی بالاتر است.

افسردگی یکی از مهمترین دلایل ناتوانی در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود، خطر مرگ زودرس را افزایش داده، کیفیت زندگی را کاهش می‌دهد و بار سنگینی برای سیستم سلامت است. تخمین زده می‌شود که ممکن است بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان تحت تاثیر اختلال افسردگی باشند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، در این بررسی اطلاعات ۲۵۸ هزار و ۸۸۸ نفر از ۲۷ کشور اروپایی به استثنای اسپانیا، بلژیک و هلند مورد استفاده قرار گرفت.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار