کد خبر: 1052670
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹

معصومه نصیری در کانال تلگرامی خود در خصوص داده‌های شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات نوشت: رصد دیتاک از بستر‌های توئیتر، تلگرام، اینستاگرام و خبر نشانگر کنش جدی کاربران ذیل دو هشتگ کار درست و مردم میدان بوده است. رفتاری که ضمن دعوت به رأی بر مطالبه بهبود شرایط با انتخابی درست نیز تأکید داشته است. از نکات جالب استفاده از این دو هشتگ ذیل صفحات بی‌بی‌سی فارسی و صدای امریکا از سوی کاربران بوده است.
کاربران توئیتر با ۳۳۳٫۳ هزار توئیت، ۲۶۹٫۱ هزار ریتوئیت و ۵۷۱٫۳ هزار لایک در روز انتخابات ذیل دو محور مطرح شده به کنشگری پرداخته‌اند. هشتگ‌های مردم میدان، به عشق امام رضا، کار درست، رأی می‌دهم و صف تغییر پرکاربرد‌ترین هشتگ‌های فضای توئیتر بوده است.
توئیت «رأی درست من + کار درست تو (رئیس‌جمهور) = جامعه درست ما» با ۶۱۶۱ لایک، محبوب‌ترین محتوای این بستر بوده است. در فضای تلگرام کاربران اقدام به انتشار ۶۸٫۹ هزار پست با ۱۸۱ میلیون بازدید کرده‌اند که بیشترین محتوا مربوط به عکس‌های منتشر شده از شرکت در انتخابات بوده است. پیگیری اخبار مختلف روز انتخابات باعث شده است سه کانال خبر فوری، اخبار فوری و آخرین خبر به عنوان منابع پرنفوذ این بستر باشند.
ویدئو کلیپی با متن «شرکت در انتخابات عاملی برای نقش بر آب کردن نقش‌های معاندین» و هشتگ‌های انتخاب اصلح و مردم میدان با ۵۰۹٫۹۶۳ هزار بازدید، پربازدید‌ترین مطلب بستر تلگرام بوده است. کاربران اینستاگرام، اما بیشترین فعالیت را در راستای همراهی با پویش کار درست داشته و اقدام به انتشار صفحه شناسنامه خود با مهر شرکت در انتخابات کرده‌اند. بر این اساس در بستر اینستاگرام کاربران اقدام به اشتراک ۱۲٫۴ هزار پست، ۷۷۸ هزار لایک و ۵۸٫۶ هزار کامنت کرده‌اند. پست سعید جلیلی و اظهارات او پس از انداختن رأی به صندوق و تأکید بر اینکه «روز رأی‌گیری روز پایانی نیست و روز آغاز جهاد بزرگ برای جهش ایران است» با ۶۵٫۹۱۸ هزار لایک، محبوب‌ترین پست فضای اینستاگرام بوده است.
در بستر خبر ۱۹٫۷ هزار محتوا منتشر شده است که خبرگزاری‌ها ۲۶۹ خبر و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ۲۳۳ خبر منتشر کرده‌اند. بر اساس میزان بازدید و بازنشر، صفحات مهر، ایسنا و خبر فارسی پرنفوذ‌ترین صفحات فضای خبر بوده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار