کد خبر: 1052660
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

هشت روستا‌بازار تا پایان امسال در مناطق مختلف استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
حمید صولت مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی هشت روستا بازار تا پایان سال گفت: از اواخر سال گذشته راه‌اندازی روستا بازار در اردبیل و سایر شهر‌های استان آغاز شده تا با ابتکار خاصی که سازمان تعاون روستایی انجام می‌دهد، این روستا بازار‌ها در مناطق مختلف راه‌اندازی شود تا مردم بتوانند به راحتی و بدون واسطه کالا‌های مورد نیاز خود را از جامعه تولیدکنندگان روستایی و عشایری تأمین کنند.
وی تصریح کرد: این روستا بازار‌ها با شعار از مزرعه تا سر سفره راه‌اندازی می‌شود که هدف اصلی حذف واسطه‌ها و دلال‌هاست و قطعاً پروژه‌ای است که حمایت از تولیدکننده را به همراه دارد و در سطح استان و در شهر‌های مختلف هشت پروژه فعال شده و امیدواریم با استقبال مردم در شهر اردبیل نیز دو شعبه جدید راه‌اندازی شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل به نظام بهره‌برداری پایاب سد‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه رویکرد سازمان تعاون روستایی ایجاد نظام بهره‌برداری در قالب شرکت‌های تعاونی تولید روستایی، شرکت سهامی زراعی و کشت و صنعت‌های کوچک است، تمام تلاش‌مان بر این است تا در پایاب سه سد خداآفرین، عمارت و احمدبیگلو نظام بهره‌برداری را بر اساس همین الگو راه‌اندازی کنیم.
صولت افزود: در شمال استان با راه‌اندازی نظام بهره‌برداری زمینه شکل‌گیری ۶۸ تشکل فراهم می‌آید که تاکنون در این زمینه ۴۵تشکل در قالب تعاونی تولید روستایی با اراضی زیر کشت ۲۸ هزار هکتار راه‌اندازی شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۱۱ هزار هکتار از این اراضی شامل زمین‌های ملی مرتعی و ۱۷ هزار هکتار نیز اراضی زراعی است که قطعاً با تعیین تکلیف و واگذاری کشت و زرع در آن‌ها به انجام می‌رسد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل ادامه داد: تعاون روستایی استان تمام کار‌های این ۴۵ شرکت تعاونی را انجام داده و انتظار می‌رود در ۴۵ هزار هکتار اراضی پایاب سد‌ها ظرفیت تولید تا یک میلیون تن ارتقا یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار