کد خبر: 1052560
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
تکواندوی قهرمانی آسیا – لبنان
حامد قهرمانی

بیست و چهارمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا با درخشش بانوان تکواندوی ایران و کسب عنوان نایب‌قهرمانی قاره کهن توسط آن‌ها به پایان رسید. این عنوان در حالی به دست آمد که بانوان تکواندوی کشورمان تاکنون موفق به رفتن روی سکوی قهرمانی قاره کهن نشده بودند. در قسمت مردان هم تیم ملی ایران مقام سوم رقابت‌ها را از آن خود کرد. بانوان شایسته ایران با یک مدال طلا، یک نقره، چهار برنز و ۲۶۵ امتیاز بعد از کره‌جنوبی عنوان نایب‌قهرمانی قاره کهن را به خود اختصاص دادند. برای ایران نگار اسماعیلی طلا گرفت، ملیکا میرحسینی به مدال نقره دست پیدا کرد و غزل سلطانی، ناهید کیانی، پریسا جوادی و زهرا پوراسماعیل نیز برنز گرفتند تا شاگردان مهرو کمرانی که خود نیز عنوان برترین مربی را از آن خود کرد در تمام اوزان مدال‌آوری کرده باشند، موفقیتی که کمتر شاهد آن بودیم، اما سرانجام محقق شد.
در بخش مردان نیز شاگردان فریبرز عسکری با کسب یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز بر سکوی سوم آسیا ایستادند. در بخش مردان کره‌جنوبی با دو طلا، دو نقره، یک برنز و ۳۸۱ امتیاز قهرمان شد. ازبکستان با یک طلا، چهار برنز و ۲۳۹ امتیاز عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد و اردن هم با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۲۰۷ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. تیم ملی مردان با ترکیب آرمین هادی‌پور، سروش احمدی، میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی، مهران برخورداری و سجاد مردانی در این رویداد حضور پیدا کرد که موفق به کسب یک مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب توسط مردانی، بخشی و هادی‌پور شد.
حالا تکواندوکاران کشورمان بعد از مسابقات قهرمانی آسیا خود را آماده میدانی بزرگ‌تر و مهم‌تری به نام المپیک می‌کنند. جایی که ناهید کیانی در بخش زنان و میرهاشم حسینی و آرمین هادی‌پور در بخش مردان باید به مصاف رقبای بزرگ جهانی خود بروند و با کسب خوشرنگ‌ترین مدال برای کاروان ورزشی ایران در توکیو مبارزه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار