کد خبر: 1052449
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین : نقش رسانه‌ها در انتخابات بی بدیل است و باید از قدرت نفود آن‌ها برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری در این رویداد مهم سیاسی استفاده شود.

محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین با موضوع انتخابات، افزود: انتخابات در هر کشوری نقطه عطف بوده و در انقلاب اسلامی نیز قریب به ۳۷ انتخابات برگزار شده که موید این مطلب است.

وی گفت: در همه این انتخابات، حضور حداکثری مردم نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است و در این دوره نیز مردم با مشارکت حداکثری خود در پای صندوق‌های رای موجب یاس و ناامیدی دشمنان خواهند شد.

قاسمی افزود: در گام دوم انقلاب قرار داریم و دشمن تمامی ظرفیت‌های خود را بسیج کرده است و باید با مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها جلوی دست یابی آن‌ها به اهدافشان را بگیریم.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور و سال جاری برکسی پوشیده نیست، افزود: با توجه به این شرایط، باید فاصله‌ها را میان مردم و مسوولان کم کنیم، چون هرچقدر فاصله کمتر شود حضور و نفوذ دشمنان در جامعه کمتر می‌شود.

دادستان قزوین گفت: وقتی مردم اخبار را بدون واسطه و بی پرده دریافت کنند در تحلیل و بینش مردم و مشارکت سیاسی حداکثری موثر است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها در سده اخیر تاثیرات مثبت و منفی زیادی داشته اند و استکبار جهانی از این فضا برای تحقق اهداف و برنامه‌های خود استفاده می‌کند.

قاسمی اصافه کرد: سال‌های اخیر فضای مجازی گوی سبقت را ربوده است و دیگر دشمنان نیازی به لشکرکشی و جنگ نظامی ندارند و از آن برای تحقق اهداف باطل خود استفاده می‌کنند و ما باید از این فضا به نحو مطلوب استفاده کنیم.

دادستان قزوین گفت : رسانه‌ها آیینه تمام نمای مسایل از پیشرفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی هستند و داوری و عدالت درست نقطه اشتراک رسانه و دادگستری است.

وی گفت: خیلی از رسانه‌ها جریانات اجتماعی را شکل می‌دهند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب در مسیر آرمان‌های انقلاب و نظام استفاده کنیم.

دادستان قزوین اضافه کرد: رسانه به عنوان صدای مردم خیلی از مطالبات مردم را به گوش مسوولان می‌رساند که باید با رعایت انصاف و عدالت باشد.

قاسمی گفت: امروزه به فرموده مقام معظم رهبری، رسیدن به عدالت حرکت در مسیر قانون است و ما نیز باید براساس قانون حرکت کرده و در چهارچوب قانون، مطالبه گری نموده و زبان گویای مردم باشیم.

وی افزود: رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و باید نسبت به وقایع و حوادث اجتماعی واکنش دهند تا برای رفع آن‌ها اقدام شود.

رسانه‌های قزوین در انعکاس اخبار انتخاباتی موفق عمل کرده اند

رئیس بسیج رسانه استان قزوین نیز در این جلسه گفت: اصحاب رسانه وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را برعهده دارند و پیشقراول عرصه فرهنگی هستند.

محمد کشاورز گفت: از اسفندماه با نزدیک شدن به انتخابات، حجم اخبار انعکاس یافته در رسانه‌ها خیلی خوب بوده است و جای تشکر دارد.

وی گفت: اصحاب رسانه فهیم و آگاه هستند و در حال حاضر دشمنان برای ناامید کردن مردم تلاش می‌کنند و همراهی برخی مزدوران با آن‌ها جای سوال دارد.

کشاورز افزود: به رغم تمامی مشکلات و مضایق مالی نباید از حضور در پای صندوق‌های رای مایوس شویم، چون همه دوستدار نظام و انقلاب هستیم و باید برای مشارکت حداکثری تلاش نماییم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر