کد خبر: 1052332
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
تعدادی از بازیکنان تیم ملی در گفتگو‌هایی جداگانه از ماندن دراگان اسکوچیچ دفاع کردند، اما رئیس فدراسیون فوتبال حرف‌هایی زد که معنایش می‌تواند پایان همکاری با این مربی باشد.
 روزنامه همشهری نوشت: «دراگان اسکوچیچ انتظار داشت یکی از قهرمانان اصلی داستان صعود تیم ملی ایران به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی باشد. او تیمی کم‌امید را تحویل گرفت که در ۴ بازی مرحله رفت، ۲ بار شکست خورده بود و باید هر ۴ بازی مرحله برگشت را می‌برد. سه‌شنبه‌شب وقتی در منامه، پایتخت بحرین، تیم ایران، عراق را با گل سردار آزمون شکست داد، ماموریت او و شاگردانش کامل شده بود؛ ۴پیروزی در ۴بازی و صعود به‌عنوان تیم اول گروه.

فردای آن شب قرار است در تهران از تیم ملی در حضور وزیر ورزش و معاون رئیس‌جمهور تجلیل شود. اسکوچیچ، پیش از مراسم از دشواری صعود می‌گوید: «شرایط خیلی سختی بود و وقتی به بحرین رسیدیم، فشار پیروزی در ۴بازی روی دوش ما بود. واقعا راحت نبود به کشور سوم برویم و بخواهیم ۴بازی را ببریم. این در حالی بود که سایر تیم‌های گروه ۳دیدار داشتند.»

او در گفتگو با خبرنگاران از بازیکنانش و همچنین رئیس فدراسیون فوتبال تشکر می‌کند. طوری حرف می‌زند که انگار از ادامه حضورش روی نیمکت تیم ملی مطمئن است: «ما فقط یک گام برداشته‌ایم. تازه اول مسیر است و باید کار‌هایی که قبلا درست انجام نشده بود، به‌درستی انجام بدهیم.».

اما آیا قرار است تیم ملی ایران ادامه مسیر را هم با اسکوچیچ طی کند؟

پاسخ شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به این پرسش تا اندازه‌ای سیاستمدارانه است: «ان‌شاءالله باید جلوتر برویم. فکر می‌کنم زمان کافی برای تصمیم‌گیری وجود دارد. قرارداد اسکوچیچ تمام شده است. هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال بالاترین مرجع تصمیم‌گیری است و باید این موضوع بررسی شود.»

انتخاب دراگان اسکوچیچ به سرمربیگری تیم ملی از ابتدا هم منتقدان زیادی داشت. کسانی که کارنامه او را با کارلوس کی‌روش مقایسه می‌کردند و به این نتیجه می‌رسیدند که او نمی‌تواند گزینه بلندمدتی برای تیم ملی باشد. اسکوچیچ، انتخاب مدیران پیشین فدراسیون بود، اما عزیزی‌خادم در آستانه ۴بازی سرنوشت‌ساز، فرصتی برای تغییرات نداشت. حالا به نظر می‌رسد احتمال جابه‌جایی در نیمکت تیم ملی وجود دارد. مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۳تیر قرعه‌کشی می‌شود و بازی‌ها از شهریور آغاز خواهد شد. رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است زمان کافی برای تصمیم‌گیری درباره تمدید یا پایان قرارداد اسکوچیچ وجود دارد. همه، اما مثل عزیزی‌خادم فکر نمی‌کنند؛ ازجمله تعدادی از بازیکنان تیم ملی.

وحید امیری، یکی از بهترین بازیکن‌های تیم ملی ایران در بازی با بحرین، مخالف تغییر سرمربی است. می‌گوید: «هر تصمیمی غیر از ابقای کادر فنی می‌تواند به ضرر تیم ملی باشد. این نظر شخصی من است. تیم ملی ۴ بازی داشته که ۲تای آن‌ها بسیار حساس بود. فکر می‌کنم انتظارات برآورده شد و حالا نباید دنبال موضوع دیگری باشیم. هر اتفاق دیگری رخ دهد به فوتبال ملی لطمه وارد خواهد شد. هم‌اکنون شرایط برای تغییر کادر فنی فراهم نیست و تیمی که موفقیت کسب کرده و کادر فنی که تا اینجای کار به‌عنوان یک لیدر تیم را راهنمایی کرده است، نباید این صحبت‌ها در موردش مطرح شود. فرصت زیادی نیست و ممکن است تیم وارد حاشیه شود.»

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی و حسین کنعانی‌زادگان، مدافع این تیم هم مثل امیری فکر می‌کنند.

بیرانوند می‌گوید: «اسکوچیچ ۷بازی سرمربی ما بوده و همه این مسابقات را برده و نتایج خوبی گرفته است. خدا را شکر همه بچه‌ها رابطه خوب و صمیمانه‌ای با اسکوچیچ دارند. به نظر من می‌تواند در آینده هم به تیم ملی کمک کند. باید از وی حمایت کنند تا بتوانیم در آینده هم نتیجه بگیریم.»

کنعانی‌زادگان، اسکوچیچ را شایسته تقدیر می‌داند: «دوست داریم او بماند. فقط می‌دانم که او یک ایرانی است. اسکوچیچ زحمت زیادی در این مدت برای تیم ملی کشید و همه دیدند از جان و دل مایه گذاشت و تلاش کرد که دل مردم را شاد کند.»

بر خلاف این ۳بازیکن، ۲ستاره تیم ملی که بیرون از ایران بازی می‌کنند، حاضر نیستند به سؤال خبرنگاران درباره قرارداد اسکوچیچ، جواب روشنی بدهند. مهدی طارمی، بازیکن تیم پورتو، می‌گوید: «من به‌عنوان بازیکن بازی می‌کنم و کار مدیریت را به مدیران می‌سپاریم.»

علیرضا جهانبخش، که فصل گذشته در تیم برایتون انگلیس بازی کرده، پاسخ مشابهی می‌دهد: «ما به عنوان بازیکن نمی‌توانیم در این خصوص صحبت کنیم. در گذشته هم تصمیماتی گرفته شد که ما در آن نقشی نداشتیم. به نظرم مهم‌ترین وظیفه ما این است که به عنوان بازیکن نهایت تلاشمان را در زمین فوتبال به ثبت رسانیم. بیرون زمین بر عهده مسئولان است و آن‌ها باید تصمیم بگیرند. شرایط متفاوتی در این ۴بازی داشتیم و احساسات دیگر دخیل نیست. باید تصمیمات منطقی گرفته شود.»

فدراسیون فوتبال ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی نمی‌تواند به درآمد‌های دلاری‌اش دسترسی داشته باشد. از طرف دیگر هنوز درگیر پرونده حقوقی مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی است و ممکن است مجبور شود چند میلیون دلار خسارت پرداخت کند. در چنین شرایطی، انتخاب یک سرمربی نامدار دیگر، دشوار به نظر می‌رسد.

دیروز برخی منابع خبری در عراق مدعی شدند که کارلوس کی‌روش یکی از گزینه‌های نشستن روی نیمکت تیم ملی این کشور است و با او مذاکراتی انجام شده است. این در حالی است که برخی از دوستان کی‌روش در ایران، پیش از این گفته بودند ممکن است او دوباره به نیمکت تیم ملی ایران نزدیک شود. آن‌ها حتی مدعی شده بودند که فدراسیون فوتبال ایران تماس‌هایی هم با این مربی پرتغالی برقرار کرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار