کد خبر: 1052295
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون دولت عراق علت دقیق انفجار خط صادرات برق را توضیح نداده، اما بر اساس اخبار اعلام شده از طریق منابع خبری عراقی تاکنون علت این انفجار، حملات تروریستی اعلام شده است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره انفجار خط انتقال برق به عراق توضیح داد: این انفجار در خاک عراق اتفاق افتاده و این خط در خاک ایران سالم بوده و هیچ گونه آسیبی ندیده است.

وی با بیان اینکه فعلاً صادرات برق از این خط به دلیل آسیب متوقف شده و به صفر رسیده است، تصریح کرد: وظیفه تعمیر و راه اندازی مجدد این خط لوله بر عهده طرف عراقی است و هیچ مسئولیت و هزینه‌ای از این بابت متوجه ایران نیست.

به گفته این مقام مسئول، میزان صادرات برق به عراق رقم دقیق و ثابتی نیست، چرا که در ایام مختلف این رقم متفاوت است، اما از طریق این خط انتقال برق حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مگاوات از مبدأ منطقه مرصاد ایران به مقصد استان دیاله عراق صادر می‌شد که البته به دلیل آسیب، در حال حاضر متوقف شده است.

رجبی مشهدی درباره علت این رخداد تأکید کرد: تاکنون دولت عراق علت دقیق و نهایی را اعلام نکرده است، اما بر اساس اخبار اعلام شده از طریق منابع خبری عراقی تاکنون علت این انفجار و آسیب، حملات تروریستی اعلام شده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار