کد خبر: 1052118
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
حدود ۵ سال است که بیمه تاکسیرانان حذف شده است. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از رفع مشکل بیمه تاکسیرانان خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یکی از مشکلاتی که در چند سال گذشته رانندگان تاکسی با آن دست و پنجه نرم می‌کردند موضوع بیمه تأمین اجتماعی بود ۵ سالی است که مشکلات عدیده‌ای در این زمینه رخ داده است. طی رایزنی‌های صورت گرفته مشکل بیمه تاکسیرانان برطرف شده است.

مشکل بیمه تاکسیرانان برطرف شد/همکاری خوب سازمان تامین اجتماعی

محمد روشنی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از رفع مشکل بیمه تاکسیرانان خبر داد و به فارس گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری خوب سازمان تأمین اجتماعی این مشکل برطرف شد.

به گفته روشنی برای رفع مشکل جلساتی با حضور نمایندگان مجلس، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و تأمین اجتماعی داشتیم و در نهایت مشکل حل و روند بیمه تاکسیرانان آغاز شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: مشمولان این اقدام جایگزین تاکسیرانانی می‌شوند که از مجموعه تاکسیرانی منفک شده‌اند.

برای رفع مشکل بیمه تاکسیرانان توافقاتی با وزارت کشور و سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفت.

بیش از ۶۰ هزار تاکسی در تهران مشغول فعالیت هستند/تاکسی در دنیا یک وسیله حمل و نقل فانتزی است

پیروز حناچی شهردار تهران در این باره گفت: یک توافقنامه با وزارت کشور و سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه تاکسیرانان تنظیم شد و به امضای سازمان تأمین اجتماعی رسید.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۶۰ هزار تاکسی در تهران مشغول فعالیت هستند و فعالین این عرصه در شرایط کرونایی یکی از اقشار در معرض آسیب جامعه بوده و هستند.

وی به فوت تعداد زیادی از رانندگان بر اثر کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت زمان تعدادی از رانندگان تاکسی فوت و درخواستی که در خصوص رسیدگی به امور تاکسیرانان انجام شده درخواست به حقی است.

به گفته حناچی، تاکسی در دنیا یک وسیله حمل و نقل فانتزی است که به طور معمول یک نفر از آن استفاده می‌کند این در حالی است که در ایران تاکسی یکی از مد‌های حمل و نقل عمومی محسوب می‌شود قبل از شرایط کرونایی به طور معمول ۴ نفر و در این روز‌ها سه نفر از یک تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند و تقریبا بار تردد ۲۴ درصد از رفت و آمد‌های داخل شهر بر عهده تاکسی‌ها و خودرو‌های شخصی است و فعالیت آن‌ها تأثیر بسیاری بر حمل و نقل شهرداری دارد.

برای رفع مشکل بیمه رانندگان تاکسی مجلس هم ورود کرد تا هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

تعدادی از رانندگان تاکسی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند

علی نیکزاد نماینده مجلس شورای اسلامی در زمینه پیگیری برای رفع مشکلات بیمه تاکسی‌های استان تهران گفت: رانندگان تاکسی خصوصا در استان تهران با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و تعداد زیادی از این افراد پس از مبتلا به بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه تعدادی از رانندگان تاکسی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نیستند گفت: قرار شد اسامی این افراد مشخص و بیمه شوند. البته در حال حاضر هم سازمان تأمین اجتماعی ۱۱۰ هزار راننده تاکسی را تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار دارد.

بر اثر شیوع کرونا تعدادی از رانندگان تاکسی جان خود را از دست دادند، اما هنوز این افراد در اولویت دریافت واکسن نیستند هر چند که مدیران شهری نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند.

رانندگان تاکسی در اولویت دریافت واکسن

محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در این باره گفت: بالغ بر ۲۰۰ تاکسیران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و با توجه به فعالیت جامعه تاکسیرانی در تهران که روزانه جابه‌جایی تعداد زیادی از شهروندان را در شهر انجام می‌دهند برای جلوگیری هر چه بیشتر از انتشار و شیوع ویروس کرونا لازم است تاکسیرانان در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به مکاتبات شهردار با وزیر بهداشت در راستای واکسیناسیون کووید ـ ۱۹ برای رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی مبنی بر قرار گرفتن این افراد در اولویت واکسیناسیون باید بگوییم که از ابتدای شیوع کرونا ناوگان تاکسیرانی با سهم ۲۳ درصدی در حوزه حمل و نقل عمومی به خدمات‌دهی ادامه داده است و تعدادی از تاکسیرانان در این ایام جان خود را از دست داده‌اند. رانندگانی که فداکارانه در محیط بسته و محدود تاکسی به صورت بی‌دفاع هر لحظه در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند. ما تقاضا داشتیم که این افراد در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.

از حدود ۱۱ سال پیش مصوبه‌ای برای بیمه تاکسیرانان وجود دارد که ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان حمل و نقل درون‌شهری را دولت با عنوان یارانه بیمه پرداخت کند.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهر‌های کشور گفت: از سال ۸۹ مصوبه‌ای وجود دارد که ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان حمل و نقل درون‌شهری را دولت با عنوان یارانه بیمه پرداخت می‌کند و در حقیقت رانندگان فقط ۵۰ درصد از حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند. از آن سال به صورت دوره‌ای این لیست‌ها توسط دستگاه‌های متولی مانند شهرداری‌ها و اصناف به روز می‌شد و به سازمان تأمین اجتماعی ارسال و رانندگانی که پروانه فعالیت داشتند می‌توانستند از این امکان استفاده کنند.

به گفته ضامنی در سال ۹۲ سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد به علت اینکه تعداد افراد بیشتر از سقف اعتبار تخصیصی دولت شده است لیست رانندگان فریز شده و امکان به روزرسانی آن را ایجاد نکرد و در اواخر سال ۹۸ بر اساس پیگیری‌های انجام شده از سوی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مقرر شد سازمان تأمین اجتماعی فهرستی از رانندگان را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم بررسی کنیم که وضعیت چگونه است.

وی ادامه داد: نهایتا یک فهرست ۴۷۰ هزار نفر در اختیار مجموعه وزارت کشور قرار داده شد این فهرست با بانک‌های اطلاعاتی رانندگان فعال در حمل و نقل عمومی در وزارت کشور در بخش‌های مختلف چه زیرمجموعه صنف و چه شهرداری‌ها و همه ناوگانی که فعال هستند و از سوخت یارانه‌ای استفاده می‌کنند مقایسه شد و نهایتاً ۵۰ درصد لیستی که سازمان تأمین اجتماعی در اختیار قرار داده بود در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی مرجع حوزه حمل و نقل نبودند. به این ترتیب می‌توان گفت این تعداد افراد یا از ابتدا اشتباهی با عنوان راننده بیمه شده‌اند و یا اصلا راننده نبودند و یا از سال ۹۲ تا کنون از حوزه حمل و نقل خارج شده‌اند.

این در حالی است که ما تعدادی راننده داریم به علت مشکل در این ساله‌ها امکان بیمه شدن را نداشتند لذا از طریق وزارت کشور موضوع را از سازمان تأمین اجتماعی پیگیر شدیم تا بتوانیم با ایجاد فرآیند حذف و اضافه شرایطی را ایجاد کنیم تا افرادی که در حال حاضر بیمه هستند، اما راننده نیستند و به نوعی ذی‌حق استفاده از یارانه دولتی نیستند را حذف کنیم و به ازای آن رانندگان فعال که در حال حاضر در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند را بیمه کنیم.

بر اساس این گزارش بیش از ۵ سال است روند بیمه رانندگان تاکسی متوقف شده حال مدیران شهری اعلام کردند که این مشکل برطرف شده و این روند دوباره از سر گرفته شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار