کد خبر: 1052066
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
ایران ۲ - ۳ استرالیا
تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌ها در حالی برابر تیم استرالیا به میدان رفت که در یک بازی ضعیف و دور از انتظار ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد تا فردا شب در یک بازی سنگین برابر برزیل به میدان برود.
به گزارش جوان آنلاین، این بازی که به وقت ایران از ساعت ۱۴:۳۰ شروع شد ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، علی اصغرمجرد، صابرکاظمی و آرمان صالحی (لیبرو) مقابل استرالیا صف‌آرایی کرد.
بلندقامتان ایران پیش از بازی امروز در ۹ بازی گذشته مقابل هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا به پیروزی رسیده و به ژاپن، روسیه، صربستان و آلمان بازی را واگذار کرده بودند

ست اول: ایران ۲۳ ـ ۲۵ استرالیا
از ابتدای بازی ۲ امتیاز به سود ایران همراه شد. در ادامه سرویس معروف سومین امتیاز را هم از آن ایران کرد. روند برتری ایران در ست اول ادامه داشت و ۱۶ بر ۱۱ از استرالیا پیش بود، اما رفته رفته با دریافت‌های بدی که در انتهای زمین صورت می‌گرفت امتیاز حریف را به ۱۶ رساند. عصبانیت آلکنو در این لحظات سوزه تلویزیون ایتالیا شده بود. دریافت‌های انتهای زمین استرالیا نتیجه را به سود استرالیا کرده بود. ملی پوشان از لحاظ روحی در وضعیت مناسبی قرار نداشتند. استراحت‌های فنی آلکنو هم نتواست آن‌ها را به بازی برگرداند و در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۳ نتیجه را واگذار کرد.

ست دوم: ایران ۲۲-۲۵ استرالیا
والیبالیست‌های ایران در ابتدای ست دوم کار را خوب شروع نکردند و همان ابتدا ۲ بر صفر از حریف عقب افتادند. در ادامه رفته رفته هر دو تیم در نتیجه مساوی شدن و امتیازات یکی یکی برای هر دو تیم رد وبدل می‌شد.
عدم تمرکز بچه‌ها باعث شده بود نتواند بازی همیشگی شان را به نمایش بگذارند. ضمن اینکه بهترین بازیکن جوان این دوره از رقابت‌ها صابر کاظمی هم نمی‌توانست کاری برای ایران انجام دهد و بیشتر توپ هایش توسط بازیکنان حریف دفاع می‌شد. نتیجه ۱۸ بر ۱۳ به سود استرالیا در حال سپری بود. در ادامه هر چند بلند قامتان ما می‌خواست بازی را به تساوی بکشند، اما در نهایت استرالیا در پایان این ست، تیم برتر میدان بود و توانست ایران را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ شکست دهد.
 

ست سوم: ایران ۲۵ - ۲۳ استرالیا
استرالیا که تا پیش از این بازی در این دوره از رقابت‌ها اصلا امتیازی کسب نکرده بود حالا با کسب دو ست اولین امتیاز این رقابت‌ها را کسب کرده بود، با خیالی آسوده‌تر برای برد ست سوم را آغاز کرد.
در این ست صابر کاظمی جایش را به بردیا سعادت داده بود. در ابتدای ست سوم، امتیازات دو تیم پایاپای پیش رفت. در ادامه، چون دریافت‌های ملی پوشان ما بسیار ضعیف بود نتیجه ۶-۴ به سود استرالیا همراه شد. روحیه پایین ملی پوشان، آلکنو را مجبور کرد تا در امتیاز ۱۱-۹ به سود استرالیا، وقت استراحت بگیرد و مواردی را به معروف گوشزد کند.
در اواسط ست سوم، بازی خوب بردیا سعادت باعث شد تا تیم ایران به بازی برگردد و ۱۹-۱۷ از استرالیا پیش بیفتد. روند برتری ایران ادامه یافت و در نهایت ایران توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ استرالیا را شکست دهد.

ست چهارم: ایران ۲۵ - ۱۸ استرالیا
ایران در ست چهارم که چیزی برای از دست دادن نداشت و برای همین ست را خوب آغاز کرد و موفق شد ۳ امتیاز از حریف پیش بیفتد تا نتیجه ۵-۲ به سود ایران شود. در این بازی اشتباهات فردی بچه‌ها بسیار مشهود بود، اما سرویس‌های عالی بردیا سعادت و موسوی باعث شد تا ایران در این ست تیم برتر باشد و در نهایت استرالیا را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ شکست دهند تا دو تیم در ست شماری برابر ۲ شوند.

ست پنجم: ایران ۱۵ - ۱۲ استرالیا
در ست پنجم اولین امتیاز را استرالیا کسب کرد. امتیازات دو تیم تا عدد ۲ پایاپای پیش رفت، اما آنچه بسیار مشهود بود دریافت‌های عالی بازیکنان استرالیا در این بازی بود که باعث شد ۵ بر ۳ از ایران پیش بیفتند. اشتباهات فردی بازیکنان ما در ست پنجم هم ادامه داشت و آلکنو نمی‌دانست چکار باید کرد. این ست هم در پایان با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ به سود استرالیا به پایان رسید تا اولین برد خود را در لیگ ملت‌های والیبال کسب کند..
در گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۱ برزیل، ایران، هلند (جایگزین چین)، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین به عنوان ۱۲ تیم ثابت و استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی به عنوان چهار تیم غیر ثابت، حضور دارند..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار