کد خبر: 1051665
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵
مدیر آب وفاضلاب شهرستان اردستان:
رضا دهقانی گفت: در چند سال اخیر موضوع کم‌آبی در نقاط مختلف کشور همیشه وجود داشته، اما وقوع خشکسالی در مناطق کویری تبعات بیشتری داشته است .

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیر آبفای اردستان با بیان اینکه اقدامات خوبی به منظور گذر از تنش آبی در این منطقه انجام شده است، اعلام کرد: به منظور گذر از تنش آبی سال 1400 اقداماتی از قبیل لوله‌گذاری و توسعه شبکه خط انتقال داخلی روستای کچوسنگ به شیرازان انجام شده است و بعد از 10 سال انتظار مخزن جدید راه اندازی و انشعاب آب از روستای کچوسنگ به شیرازان وصل شد. 

رضا دهقانی بیان کرد: با اتصال خط انتقال آب مجتمع روستای موغار به آب شیرین‌کن شهر مهاباد، 9 روستا در این مجتمع از آب شرب پایدار  به میزان  پنج لیتر در ثانیه برخوردار شدند.

وی تاکید کرد: احتمال دارد به دلیل محدودیت منابع، مشترکین در تابستان با کاهش فشار آب روبرو شوند، بنابراین لازم است ادارات و ارگان‌ها با نصب مخزن استراتژیک بر مشکلات ناشی از بحران کم آبی غلبه کنند.

دهقانی منابع آب اردستان را شامل 13 رشته قنات، 48 حلقه چاه و پنج دهانه چشمه عنوان کرد که بخشی از آب شرب  مورد نیاز سه شهر و 108 روستای تحت پوشش  و 45 روستای غیر تحت پوشش را تامین می کند. 

محمد تقی کیانی فرماندار اردستان نیز افزود: برای غلبه بر آثار ناشی از پدیده خشکسالی باید در بخش کشاورزی الگوی کشت تغییر کند و برای بالابردن راندمان آبیاری از روش های نوین استفاده کنیم.

 وی افزود: آب شرب یک ماده حیاتی و آموزش خانواده ها با مبانی مصرف بهینه آب ضروری است.

در ادامه رئیس آموزش همگانی آبفای استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: آبفای استان اصفهان با آموزش  مدیریت مصرف برای قشرهای مختلف جامعه، درصدد  گذر از  تنش آبی در استان است.

محسن شفیعا افزود: باید با برقراری ارتباط با  تمام دهیاران بتوانیم مفاهیم مصرف بهینه آّب را به مردم در روستاها  منتقل کنیم زیرا دهیاران بازوی بسیار خوبی برای انتقال مفاهیم آموزشی در روستاها هستند.

وی گفت: پویش سه‌شنبه‌های آبی در روستاهای استان در حال اجراست و در آن  مفاهیم مصرف بهینه آب به صورت متمرکز و یکپارچه  به روستاییان آموزش داده می شود.

شفیعا ابراز داشت: با توجه به اینکه تابستان سختی در پیش داریم نیاز است تا از تمام ظرفیت‌ها در زمینه فرهنگ سازی مصرف درست آب استفاده کنیم تا بتوانیم از بحران عبور کنیم. وی گفت: در و در این زمینه از ظرفیت ائمه جماعات بهره مند شدیم تا در روستاها و مساجد تذکرات لازم  را در خصوص مصرف بهینه آّب به مردم بدهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر