کد خبر: 1051514
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
بعد از چند سال تکاپو و تحرک در حوزه فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز بسیار چشمگیر در دوره مدیریت جهادی با آغاز به کار پنجمین دوره مدیریت شهری تهران، شهر به تدریج به خواب زمستانی فرو رفت و انجام برخی امور مانند ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام متوقف شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: احداث بزرگراه یادگار امام یکی از اقدامات قابل توجه دوره مدیریت جهادی شهرداری تهران بوده که طولی معادل ۱۶ ٫ ۲ کیلومتر دارد از خیابان سئول در شمال تهران آغاز و به خیابان هرمزان در غرب تهران ختم می‌شود. حدود ۶ کیلومتر از این بزرگراه از خیابان سئول آغاز و تا دره فرحزاد در جهت شرقی - غربی ادامه می‌یابد و ۱۰ کیلومتر باقی مانده آن شمالی - جنوبی است.

این پروژه در دوره سوم شورای شهر تا پایین‌تر از تقاطع خیابان امام خمینی احداث شد، اما ادامه آن رها شده است؛ در حالی که بر اساس برنامه در فاز بعدی باید بزرگراه به ۳ شاخه تقسیم میشد؛ بخشی از آن به صورت مستقیم تا بزرگراه تهران ــ قم ادامه می‌یافت، بخش دیگر پس از عبور از پادگان جی و مهرآباد جنوبی به جاده ساوه منتهی می‌شد و بخش سوم به میدان ۹ دی اتصال می‌یافت.

تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) در کنار کارکرد شریانی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، فرصت مناسبی را در اختیار پهنه جنوبی خیابان آزادی قرار می‌دهد، به گونه‌ای که علاوه بر گشودن محور‌های جدید و خارج شدن محور‌های جنوب غرب از ترافیکی سنگین و در هم فشرده، بافت فرسوده و متراکم شهری نیز با تحولی بزرگ روبه رو می‌شود.

به گفته مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران، یادگار امام اصلی‌ترین شریان شمالی - جنوبی و شرقی - غربی در محدوده شمال غرب و غرب تهران که ایده نوآورانه آن در دو طبقه شدن به همراه ویژگی‌های خاص، مزیت این پروژه به شمار می‌رود.

وی به خبرنگار تسنیم در این باره می‌گوید: اجرای یکسری پروژه‌ها در سطح شهر مختص شمال یا جنوب نیست مانند بزرگراه یادگار امام که متأسفانه امتداد آن متوقف مانده در حالی که انتظار داشتیم این پروژه به خوبی، پیگیری شود، اما اینطور نشد و با رسیدن به محدوده خیابان امام خمینی (ره) متوقف شده است؛ این پروژه باید تا پل شهید کاظمی امتداد یابد اگرچه عبور آن از میان بافت‌های فرسوده کار دشواری است، اما تحول خوبی ایجاد می‌کند.

باور مدیریت شهری جهادی بر کاهش فاصله طبقاتی و رسیدگی به قشر ضعیف باعث شد در دوره شورای سوم و چهارم برای کاهش فاصله شمال تا جنوب پایتخت تلاش‌های بسیاری صورت گیرد. در واقع کاری در شهرداری انجام نشده بود که اولویت آن از جنوب شهر آغاز نشده باشد.

علاوه بر پروژه یادگار امام، برج میلاد، دریاچه شهدای خلیج فارس، پل صدر، اتوبان امام علی (ع) با رکورد بالاترین میزان تملک در طول دوران مدیریت شهری تهران، بزرگراه شهید باقری، تونل‌های توحید، نیایش و شهدای غزه، پل جوادیه، بزرگراه‌های شهید زین الدین و خرازی (امتداد شرقی- غربی بزرگراه شهید همت) و بزرگراه شهید یاسینی از پروژه‌های مهم دوره گذشته مدیریت شهری تهران است که با حمایت و پشتیبانی شورای سوم و چهارم به ثمر رسید.

اما بعد از چند سال تکاپو و تحرک در حوزه فعالیت‌های عمرانی و ساخت و ساز بسیار عیان و چشمگیر دوره مدیریت جهادی با آغاز به کار پنجمین دوره مدیریت شهری تهران، شهر به تدریج به خواب زمستانی فرو رفت! طی دوره پنجم نه تنها اقدامات شاخص و قابل توجهی در جنوب شهر و در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب صورت نگرفت؛ بلکه فرصتی چند ساله نیز از دست رفت.

اکنون در آستانه انتخابات شورای ششم شهر تهران، زمان آن فرا رسیده است که ابرمرد‌ها برای احداث ابرپروژه‌هایی که سود آن عاید شهروندان و هم میهنان شود باید پا به میدان بگذارند و سکان مدیریت شهری را برای اقدامات بر زمین مانده در دست گیرند.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
پی اسم فامیل چی میشه هنوز حروف گچ پژ مونده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
2
0
اتوبان سازی اساسا اشتباه بود، در مورد ترافیک هم پشت پرده امنیتی داره (نشون به اون نشون که مصوبه امنیت ملی حتی برای متراژ خونه ها داریم.) بقیه جاهایی هم که خالیباف ساخته به خیلی ها ستم شده
مجید آقا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
0
1
عجب!
مگه قرار بود این چون ابر داره برود و در آسمان پرواز کند؟
بابا اتوبان باید روی زمین باشد و شهرداری هم نگذاشته پرواز کند و برود!
شاید هم جناب شهردار در حال به گلوله بستن همسر گرامی بوده در حمام فین کاشان!
مجید دلبندم آن امیر کبیر بود نه زن شهردار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار