کد خبر: 1051388
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
گفت و گوی اختصاصی با سرپرست تیم ملی در منامه
سرپرست تیم ملی گفت: از مردم خوب کشورمان میخواهم برای موفقیت و پیروزی بر عراق دعا کنند
سیدرضا فیض آبادی
سرویس ورزشی جوان آنلاین : روزی که نام مجتبی خورشیدی برای سرپرستی تیم ملی فوتبال مطرح شد خیلی ها گارد گرفتند که این تجربه اینکار را ندارد و اسامی تکراری مثل علی پروین... حسین فرکی... حشمت مهاجرانی و... را مطرح کردند برای سرپرستی تیم ملی .
خورشیدی البته سکوت کرد و خیلی از ناملایمات را به جان خرید و رفت دنبال آرامش تیم ملی. انگیزه ای فراوانی داشت تا در عمل ثابت کند که به عمل کار برآید به سخندانی نیست.
کریم باقری که با مدیران زیادی کار کرده و بالاترین سطم فوتبال اروپا و جهان را تجربه کرده در باره این یک ماه اخیر می گوید: واقعا آرامشی که بر فضای اردو و تیم ملی هست ماحصل تلاش کادر مدیریتی و سرپرست تیم است که شبانه روزی در تلاش هستند تا بهترین فضا را بر اردو د حاکم کنند و واقعا آقای خورشیدی سرپرست تیم فکر همه چیز را کرده است حتی برای غذای بچه ها از ایران آشپز به منامه آورده که جای تقدیر دارد.
با مجتبی خورشیدی تماس گرفتیم و از اوضاع و احوال تیم ملی پس از پیروزی بر بحرین سوال کردیم و جواب داد: الهی شکر که زحمات کادرفنی و تلاش بازیکنان جواب داد و این پیروزی برایمان خیلی حیاتی بود.
من یک نکته را ابتدا جهت عزیران عرض کنم اینکه ای کاش بحرین تحرکات قبل بازی را هم انجام نمی‌دادند یک زمین تمرین به ما داده بودند مثل زمین های دور افتاده ترین شهرهای خودمان که لیگ یک‌ هم آنجا تمرین نمی کند. امکانات و رختکن و دستشویی ها انگار چند سالی استفاده نشده بود. یک هتل 20 طبقه هم مشرف به زمین بود که وقتی ما تمرین داشتیم دهها دوربین از طبقات مختلف روی تمرینات زوم کرده بودند که اثرات روحی و روانی بسیار بدی به شخصیت بازیکنان ما وارد کرد ولی من در گفت و گوی دوستانه با بازیکنان یک نکته را عرض کردم اینکه هدف ما پیروزی بر بحرین است. از همه اینها چشم پوشی کنید. به فکر پیروزی باشیم.
خوشبختانه حضور باتجربه هایی مثل آقا کریم و وحید هاشمیان و شخصیت خود بازیکنان یک آرامشی را بر تیم حاکم کرد و نتیجه‌ی اش را در بازی با بحرین با آن پیروزی درخشان دیدیم.

خورشیدی افزود :ما مردمی قدردان و نمک شناس هستیم. انهمه ناملایمات را با یک پیام بعد شکست تیمشان مانور دادیم و از جفای فراوانی که دادند نگفتیم. منم به بازیکنان گفتم فراموش کنید و به بازی عراق فکر کنید. باز یک ورزشگاه نیمه مجهز را برای بازی عراق در نطر گرفته اند با رختکن درب و داغون و زمین چمن خراب. بازم تاکید من و کادر فنی روی هدف بزرگی است که داریم. پیروزی بر عراق.
خوشبختانه بازیکنان حرفه ای هستند و این را پذیرفته اند. شرایط در بعد میزبانی واقعا برای ما کاملا نابرابر است اما هدف ما عالی تر و متعالی تر. می‌خواهیم بهترین هدیه را به مردم قدرشناس کشورمان بدهیم. تنها نگرانی بابت مصدومیت وحید امیری است و دعا کنیم انشالله برای دور بعد که تبم های مدعی تر هستند به فرم ایده آل برسد با این وجود بازیکنان جایگزین خوبی را کادر فنی در نظر گرفته اند که در حال هماهنگی با دیگران هستند.
از خورشیدی سرپرست تیم ملی پیرامون وضعیت غذایی سوال کردیم و گفت : من بنا به تجربه ام از اتفاقات آن بازی سال 2002 از روز نخست اصرار داشتم که بهتراست آشپز خودمان ببریم. اینجا هم بحرینی ها کرونا را بهانه کردند ولی من نامه نگاری کردم و گفتم از طریق روابط بین الملل فدراسیون فوتبال که برای خودمان باید غذای ایرانی طبخ کنیم و حتی دوستان می گفتند فیفا ممکنه اجازه ندهد ولی آنها را هم متقاعد کردیم.
حدود یک ماه است بازیکنان توی فشار تمرینات و بازی‌های سخت و دور از خانواده هستند و مسیرشان هتل... زمین تمرین... مسابقه و بازهتل... حتی به اتاقهای یکدیگر هم کمتر اجازه تردد می دهند و از بابت غذا اما آشپز خوبمان بهتربن غذاهای ایرانی را با نظارت تیم پزشکی و سرمربی برای بازیکنان طبخ می کنند و حتی آب و آبمیوه را هم خودمان تهیه می کنیم چون نمی خواهم تجربه تلخ گذشته تکرار شود.
 سرپرست تیم ملی در پایان گفت. از مردم خوب کشورمان میخواهم برای موفقیت و پیروزی بر عراق دعا کنند و این تیم متحد و یکدل و آماده برای صدرنشینی و عبور از سد کامبوج و عراق و هم چنین عبور از ناملایمات از جان و دل مایه می گذارند و انشالله به دست پر به کشور عزیزمان باز خواهیم گشت. از رسانه ها باید تشکر کنم که با مطالب و تیترهای غرور انگیز کمک زیادی به حفظ روحیه بازیکنان دارند و دست همگی به‌خصوص رسانه خوب شما که از روز اول همراه تیم ملی هست درد نکند و باید از شما خوبان قدردانی کنم. الته من یک سرباز در خدمت تیم ملی هستم و عنوان و جایگاه مهم نیست و مهم خدمتی است که می توانم باتجربیاتم برای تیم ملی فوتبال کشورم انجام بدهدم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار