کد خبر: 1051338
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
وزیر خارجه آلمان بر ادامه واردات گاز روسیه از خاک اوکراین تاکید کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان گفت: همواره تاکید کرده ایم که حتی پس از بهره برداری از خط لوله گازی «نورد استریم دو» نیز ترانزیت گاز روسیه از طریق اوکراین برای بلندمدت تداوم داشته باشد.

بر این اساس، وزیر خارجه آلمان امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با حضور دمیترو کولبا، همتای اوکراینی اش در محل ساختمان وزارت خارجه آلمان در برلین گفت: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار‌های مربوط به سال‌های گذشته با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر ادامه واردات گاز (روسیه) از طریق اوکراین، حتی پس از خاتمه بهره برداری از طرح خط لوله گاز «نورد استریم دو» تاکید کرده است.

وی افزود: این تاکید در واقع پایه و مبنایی بر این مساله است که چرا ما تلاش کردیم در سال ۲۰۱۹ یک قرارداد ترانزیت (گاز میان) روسیه و اوکراین منعقد شود و این همان موضوعی بود که صدراعظم آلمان در دیدار حضوری با پوتین، به صراحت در موردش سخن گفت. ما به عنوان دولت فدرال آلمان در تمامی سطوح با نگاه به بهره برداری از خط لوله «نورد استریم دو»، اهمیت این مساله را آشکارا به اطلاع طرف روس رسانده ایم.

گفتنی است پس از بالا گرفتن تنش‌ها میان روسیه و اوکراین به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور، مسکو تلاش می‌کند با بهره برداری از خط لوله نورد استریم ۲ که از راه دریا گاز این کشور را به آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی منتقل می‌کند، وابستگی خود به راه ترانزیتی اوکراین را کاهش دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار