کد خبر: 1051301
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
نامه بیش از ۱۰ هزار استاد دانشگاه به ایرانیان
بیش ۱۰ هزار استاد و مدرس دانشگاه در نامه‌ای به ایرانیان با اشاره به شرایط موجود کشور نوشتند: اینک زمان قیام شما همه اقوام، فِرق، گویش‌ها و تمامی شهر‌ها و روستا‌ها علیه نیات و زمزمه‌های پلید و وقت برخاستن علیه خط درجا زدن و عقبگرد سرزمین مقدس ایران است.

 

سرویس سیاسی جوان آنلاین: بیش ۱۰ هزار استاد و مدرس دانشگاه در نامه‌ای به ایرانیان با اشاره به شرایط موجود کشور نوشتند: اینک زمان قیام شما همه اقوام، فِرق، گویش‌ها و تمامی شهر‌ها و روستا‌ها علیه نیات و زمزمه‌های پلید و وقت برخاستن علیه خط درجا زدن و عقبگرد سرزمین مقدس ایران است.

به گزارش فارس، در بخشی از این نامه آمده است: با سلام و درود بی‌پایان بر شما که از سرآمدانِ تاریخیِ «تاب‌آوری» ملی و صبر دینی در برابرِ حجمِ انبوه و متراکمِ خباثتِ دشمنان ضد ایرانی به‌خصوص شیطان بزرگ هستید، چنان‌که شما ملت بزرگ مستحضرید، هشت روز به برگزاری انتخاباتِ ریاست‌جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا زمان باقی است؛ انتخاباتی که به اعتراف همگان، چه دوست و چه دشمن، «سنگِ محک» و «تعیین‌کنندۀ خطّ آیندۀ ایران» است.
از سوی دیگر، رهبرِ حکیم انقلاب اسلامی هم در سخنانِ مهمّ خویش درباره تحول و تغییر، تأکید فراوان بر بایستگی «تحوّلِ ساختاری و کلان» کشور داشتند، طبع و تمایلِ جامعه ایران نیز، چنین اقتضایی دارد. از این‌رو ما جمع کثیری از دانشگاهیان و مدرسان ایران اسلامی به‌عنوان فرزندان شما ملّت شریف، بر آن شدیم که به‌اختصار، چند نکته‌ای را دربارۀ مسئلۀ تاریخ‌سازِ «تحوّل» در نظامِ جمهوریِ اسلامی مطرح کنیم.
۱. چنان‌که خاطر شریف شما ملت مستحضر است، «ساختار‌های رسمی و حاکمیتی» ما گرفتار «مشکلاتِ اساسی و مزمن‌شده» هستند؛ مشکلاتی که از دولتی به دولتی دیگر منتقل‌شده‌اند، امّا این مشکلات حل نا شده باقی ماندند؛ حال چه درزمینۀ «اقتصاد» و «عدالت» و چه درزمینۀ «آسیب‌های اجتماعی». وقتی از «چالش‌های مزمن‌شده» سخن به میان می‌آید، دیگر نمی‌توان به اثربخشی روند‌ها و فعّالیّت‌ها و تحرّکات «عادی» و قرار داشتن دولت‌ها در عادات روزمرگی بسنده کرد و انتظار داشت دولت‌های کم‌عمل یا حتی بی‌عمل در چهارچوب همان «مسیر طی شده»، گره‌گشایی کنند، بلکه باید کاری «کارستان» و «بنیادی» انجام داد و نیز باید یک «اتّفاق بزرگ» را رقم زد، در غیر این صورت، «مشکلات مزمن‌شده» همچنان ادامه یافته و توان و حوصلۀ جامعه، «فرسوده» شده و آرمان‌های دست‌یافتنی هم به خاطر سستی کارگزاران، «خیالی» و «واهی» انگاشته می‌شوند.
۲. ملت بزرگ ایران! اتّفاق بزرگی که باید شکل گیرد، عبارت است از حرکت «جهشی» و «گسترده» و «کلان»؛ قدمی «بلند» و «جدّی»؛ یک تجدیدنظر و بازاندیشی «اساسی» در اداره قوی کشور، و به‌طور خلاصه، «تحوّل» و تغییر پیشرفته.‌ای امت تاریخ ساز! نیاز امروز ایران تحوّل است و رضایت‌دادن مردم به هرچه که کمتر از این سطح باشد، گره‌ها را «کورتر» و معضلات را «انباشته‌تر» می‌کند. شک نباید داشت که روند‌ها و مسیر‌های «جاری» و «متداول» و نیز تکیه بر کارگزاران سست عنصر، کفایت ملّی و تحول‌سازی نداشته و کارآمد نیستند و نیز برای نیل به تحول و تغییرات پیشرفته نباید به آن‌ها دلخوش کرد، بلکه باید مسیر‌ها و راه‌های «تازه»‌ای را پیش پای ایرانیان گشود و افق‌هایی «جدید» را برای کشور باز کرد.
۳. اینک که رهبر فرزانه انقلاب، پرچم «تحوّل‌خواهی» را به دست گرفته‌اند و آن را مطالبه می‌کنند، نباید اجازه داد که «خوکردگان به وضع موجود» و «محافظه‌کاران سیاسی» و تکنوکرات‌های بی‌اعتنا به ظرفیت‌های بزرگ ایران مانع از وقوع تحوّل شوند و دوباره و چندباره، جامعه را در مسیر‌ها و معبر‌های «تکراری» و «بی‌حاصل»، سرگردان کرده و در پناه و پوشش برخی دوگانه‌سازی‌های جعلی و غیرواقعی موجب «درجا زدن» و «عقبگرد» و درنتیجه، «فرسایشِ اعصاب عمومی» شوند؛ بنابراین اکنون باید این «فرصت‌های تاریخیِ خاص» را دربستر صندوق‌های پر اثر و پرجاذبه آرای عمومی دریافت، زیرا، ایران باشکوه و اسلامی اینک در چنین موقعیّتی قرارگرفته و همه‌چیز برای تغییرات پیشرفته و تحول آماده است.
۴. ملّت بزرگ ایران! در انتخابات ریاست جمهوریِ پیش رونیز، ایران اسلامی، در برابر دودسته از نیرو‌های سیاسی و کاندیدا‌ها قرار دارد: نیرو‌هایی که «مدافع» و «هوادار» وضع موجود و «ادامه‌دهندۀ» آن هستند، و نیرو‌هایی که می‌خواهند با یک گامِ بلند و بنیادین، و با شکلی مردمی وضع را «دگرگون» ساخته و ملت را با تشکیل دولتی کارآمد، انقلابی، قوی و عدالت‌گستر از گرفتاری‌ها و تنگنا‌های موجود، «عبور» دهند.
حال انتخاب با خود «مردم» است؛ می‌دانیم که از نقض عهد‌ها و پیمان‌شکنی‌های دولت کنونی و همسویان سیاسی‌شان در طول هشت سال گذشته دل‌شکسته و رنجور هستید، اما چرخ زمان متوقف نخواهد ماند و ما بر سر یک‌دو راهی تاریخ‌ساز قرارگرفته‌ایم؛ اینکه به جلو «برویم» یا در همین‌جا «بمانیم»، وابسته به «رأی مردم» است.
امّا روشن است که سرنوشت ایران و مصالح مردم، به‌روشنی از ضرورت تغییر و دگرگونی‌های لازم و ضروری حکایت دارد، زیرا وضع کنونی که حاصل محافظه‌کاری‌ها و سستی‌ها است، شایستۀ این مردم نبوده و برای این زیست‌بوم قابل کفایت و تحمّل نیست. باید گامی به‌پیش برداشت و نیرو‌ها و جریان‌های حامل تغییرات پیشرفته و تحول‌گرا را فعّال کرده و موانع یکی پس از دیگری از سر راه برداشت.
۵. در این میان، «جریان تحریف» و مسببان وضع کنونی می‌کوشند تا «واقعیّت‌ها» را غبارآلود و مبهم ساخته و با چنگ انداختن به برخی موهومات که در جریان مناظرات کاندیداها، خود به چشم خویش شاهد آن هستید حقایق را از دیدۀ مردم، پنهان نگاه‌دارند. گروه‌های «عملیات روانی» و «بازی‌سازان رسانه‌ای»، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که با «شگرد‌های رسانه‌ای» و «حربه‌های زبانی»، به ذهنیت مردم بزرگ ایران «جهت ­های غلط» داده و تصوّرات نادرست و واژگونه را به آن‌ها القا کنند.
یکی از مهم‌ترین اضلاع این برنامۀ از پیش طراحی‌شده، احیای خطّ «امید به بیرون» و دل بستن به خارجی‌ها به‌جای ایرانیان است؛ امّا با توجه به اخبار گوناگون و پرحجمی که فرزندان شما ملّت از دانشگاه‌ها و اقصی نقاط کشور در اختیاردارند، ایرانیان در پی رقم زدن کنشی ملّی، انقلابی، عاقلانه و دوراندیشانه درصحنۀ سیاسی بوده و با پرهیز از «جوزدگی‌ها» و «هیجان‌زدگی‌ها»‌در پی «دگرگونی واقعی» هستند؛ زیرا مسئلۀ حیاتی و تعیین‌کنندۀ ما، «تحوّل اساسی و بنیادی» در اداره اجرایی و مردمی کشور است گو اینکه جامعه ایران به این درک و خودآگاهی تاریخی دست‌یافت که راه برون‌رفت از وضع کنونی، میدان دادن به نیرو‌هایی است که «قصد»، «انگیزه» و «برنامه»‌ای کارآمد برای تحوّل دارند، نه کسانی که «کارگزاران» و «حامیان» وضع بغرنج کنونی بوده، امّا امروز هم با تزویر سیاسی‌کارانه، در قامتی مدّعی و طلبکار ظاهرشده‌اند.
۶. ملّت بزرگ ایران! تمام کسانی که دستشان به خون ایرانیان آغشته است، همه آنانی که مولد، پناهگاه و پرورش‌دهنده خشونت، ترور و پدیده‌هایی مانند داعش و سازمان آدمکش منافقین بوده‌اند و همه رسانه‌های لندنی، سعودی، امریکایی و صهیونیستی بر آن هستند ناراحتی بخشی از شما ملّت شریف از بی‌عملی و بدعملی‌های کارگزاران سست‌عنصر را به‌حساب مخالفت ملی با حاکمیت اسلام و انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام خمینی (ره)، شهیدان عالی‌مقام به‌خصوص سپهبد اسلام و ایران؛ شهید حاج قاسم سلیمانی جلوه داده تا انتخاباتی کم رونق شکل یافته و آن را سرمایه به‌اصطلاح اجتماعی خود برای آغاز خط تفرقه، جدایی، درگیری، خشونت‌ها و ترور‌ها تلقی نمایند؛ از این‌رو اینک زمان قیام شما همه اقوام، فِرق، گویش‌ها و تمامی شهر‌ها و روستا‌ها علیه این نیاّت و زمزمه‌های پلید و وقت برخاستن علیه خط درجا زدن و عقبگرد سرزمین مقدس ایران است گو این‌که در پرتو خودآگاهی تاریخی شما ملّت، ان‌شاء‌الله ایران اسلامی، حامل «مشارکت حداکثری» و واجد عقلانیتی رهنمون شونده به «انتخاب اصلح» خواهد بود و یوم‌الله به‌یادماندنی در آستانه قرن نو برای این سرزمین مقدس در جریده عالم ثبت خواهد شد.
۱۰۳۷۶ نفر از نهضت استادان و مدرسان دانشگاه، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و مهارتی ایران اسلامی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار