کد خبر: 1051287
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

اسرار سربريده كشف شده روي علمك گاز خانه‌اي در غرب تهران حكايت از اين داشت كه اين سر از 30‌سال قبل در يكي از آزمايشگاه‌هاي پزشكي نگهداري مي‌شده است.
به گزارش جوان، چند روز قبل زن جواني وقتي همراه فرزندان خردسالش از خانه‌اش در يكي از خيابان‌هاي شمال غربي تهران بيرون آمد با صحنه عجيب و ترسناكي روبه‌رو شد. زن جوان سر انساني را روي علمك گاز خانه روبه‌رويشان مشاهد كرد كه خبر از جنايت هولناكي مي‌داد. سر جدا شده هر چند كه مو روي سر و گوشتي روي صورت نداشت، اما تازه به نظر مي‌رسيد و به همين دليل زن جوان وحشت زده با پليس تماس گرفت‌.
لحظاتي بعد تيمي از مأموران پليس درمحل حادثه حاضر شدند و با مشاهده سر جدا شده انساني روي علمك گاز خانه‌اي متوجه شدند گزارش زن جوان درست است.
زن جوان گفت: قرار بود همراه فرزندانم به مهماني يكي از بستگان نزديكم برويم كه هنگام بيرون آمدن از خانه با اين صحنه روبه‌رو شدم. ابتدا فكر كردم سر روي علمك اسباب بازي است اما وقتي به آن نزديك شدم فهميدم كه سر واقعي است و احتمال دادم كه صاحب اين سر در محل ديگري به قتل رسيده و قاتل سر او را جدا كرده و به اين محل آورده و روي علمك گاز آويزان كرده است كه بلافاصله موضوع را به مأموران پليس خبر دادم.
سری متعلق به 30 سال قبل
با اعلام اين خبر بازپرس ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران همراه تيمي از كارآگاهان اداره‌دهم و مأموران تشخيص هويت در محل به تحقيق پرداختند. بررسي‌هاي اوليه تيم پزشكي قانوني در محل حادثه نشان داد سر متعلق به انساني است كه چند سالي از مرگ او گذشته است. بدين ترتيب سر كشف شده براي شناسايي هويت و آشكار شدن اسرار آن روي علمك به دستور بازپرس جنايي به پزشكي قانوني منتقل شد.
تيم كارشناسي پزشكي قانوني پس از انجام تحقيقات و بررسي‌هاي تخصصي اعلام كردند كه سر متعلق به انساني است كه 30‌سال قبل فوت كرده است. همچنين آزمايش‌ها نشان داد اين سر از 30‌سال قبل براي انجام آزمايش‌هاي پزشكي و تخصصي در اختيار آزمايشگاه مجهزي بوده كه متخصصان روي آن آزمايش‌هاي لازم انجام مي‌دادند و براي اينكه سر هميشه تازه و مورد استفاده براي كارهاي علمي باشد سر را داخل ظرف و محفظه خاصي كه درون مايع مخصوصي بوده نگهداري مي‌كرده‌اند.
با اعلام نظريه پزشكي قانوني جنايي بودن ماجرا رنگ باخت اما مأموران به دستور قاضي پرونده تحقيقات خود را براي شناسايي آزمايشگاه پزشكي كه سر در آنجا نگهداري مي‌شده آغاز و در نهايت چند روز بعد مأموران پليس آزمايشگاه پزشكي را در شمال غرب تهران شناسايي كردند. مسئولان آزمايشگاه اعلام كردند كه اين سر انسان از 30‌سال قبل براي آزمايشات پزشكي در اختيار آنها بوده تا اينكه مدتي قبل با توجه به گذشت زمان زياد و انجام تمامي آزمايش‌هاي لازم سر مورد نظر را داخل زباله آزمايشگاهي رها كرده‌اند.
زيبايي نماي ساختمان
پس از اين مأموران پليس تحقيقات خود را ادامه دادند كه چگونه سر آزمايشگاهي سر از علمك گاز خانه‌اي در آورده است كه پس از بررسي‌هاي فني مشخص شد شوهر همان زني كه موضوع را به پليس گزارش داده بود اين سر را پس از پيدا كردن از كنار جوي آبي روي علمك خانه مقابل ساختمان مسكوني‌شان قرار داده است. وي گفت: براي رفتن به محل كارم از خانه‌مان بيرون آمدم كه كنار جوي آبي در نزديكي زباله‌ها با اين سر روبه‌رو شدم. فكر كردم اين سر مجسمه تزئيني است و اصلاً فكر نمي‌كردم كه سر واقعي انسان است. به همين دليل اين سر را برداشتم و براي تزئين ساختمان روي علمك قرار دادم و فكر كردم با اين كار نماي ساختمان را فانتزي كرده‌ام.
بدين ترتيب با فاش شدن اسرار سر بريده روي علمك گاز پرونده در دادسراي امور جنايي تهران براي هميشه بسته شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار