کد خبر: 1051210
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
روند افزایش نسبی دمای پایتخت از امروز (۱۹ خرداد ماه) و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پایتخت پیش‌بینی می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده برای استان تهران آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش موقت ابر پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از امروز (۱۹ خرداد ماه) روند افزایش نسبی دما قابل پیش‌بینی است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز حاکی از آن است که صبح امروز (۱۹ خرداد ماه) کیفیت هوا در برخی از مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها است.

حاکمیت جو نسبتا آرام و پایدار طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. افزایش تندی باد تا اواخر وقت از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم وزش باد مؤثر تا صبح فردا (۲۰ خرداد ماه) برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. شرایط ناپایدار جوی طی روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، با این حال به دلیل حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

این شرایط جوی تا شامگاه فردا (۲۰ خرداد ماه) ادامه خواهد داشت و با افزایش نسبی تندی باد و پراکندگی آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۰۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۴ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار